Hej!
När jag vrider på knappen för att spola på bakrutan så kommer det upp spolarvätska på vindrutan och inte en droppe på bakrutan .
Det verkar ju vara någon backventil eller liknande som är urfunktion. Kom med tips!
Mvh Tomas N.
Tomas Niemeyer, Sandviken.
Renault Megane Sport tourer -10.
Du kan dra loss påfyllningsröret, sedan åla ner med en arm, annars måste du tyvärr ta bort kofångaren (tar ca 30-45min) Det beror lite på vilken tank du har finns 3-4 modeller. I pumpen sitter en liten omkastare (backventil aktigt som kan gå sönder)
Nu har jag ålat ner med en arm, men inte en enda pump i sikte . Det verkar som om det blir kofångar demontage endå, suck.
Ska även prova att köra helt slut på spolarvätskan och sedan se om det rättar till sig.
/Tomas N.
Hej.
När behållaren blev så gott som tom, då fungerade spolningen på bakrutan. . Men när jag fyllde upp behållaren så slutade den att fungera igen .
lär nog försöka med att ta bort fronten.
/Tomas N.
Tjena.
Var på volvo idag ock handlade lite prylar. Sprutmunstycket som sitter på bakspoilern 120:- och en ny spolarpump 140:-, snacka om knepiga priser. Jag var tvungen att fråga om det inte skulle vara 1400:- för pumpen, men inte .
Ibland blir man glad för lite.
/Tomas N.
Tomas N wrote:Tjena.
Var på volvo idag ock handlade lite prylar. Sprutmunstycket som sitter på bakspoilern 120:- och en ny spolarpump 140:-, snacka om knepiga priser. Jag var tvungen att fråga om det inte skulle vara 1400:- för pumpen, men inte .
Ibland blir man glad för lite.
/Tomas N.