Jag är 32 fö.
Moderator: Forumpolisen
Justja Stig var det (kallas väl även magistern). de tre musketörena har man ju träffat några gångerAndreas Bystedt wrote:Farsan heter Stig och det är nog han du menar. Klar jag också var med och puttrade land och rike runt. DOm var ju tre stycken, farsan, Bengt-Olov och sen en som heter Lars. De tre musketörerna![]()
Jag är 32 fö.
Jag skrev lite i "skillnad-tråden"...Andreas Bystedt wrote:Jag vet att dom går fort, men hur lätt är det att komma dit?![]()
Materialet kostar tydligen lite över tio tusen sen tar jobbet två hela dagar.Falk wrote:TjugoentusenHoffa wrote:21 tusen svenska kronor![]()
Det måste ju vara en markering att man helt enkelt inte vill göra jobbet...
Fick du någon specifikation, vilka delar som kostar vad och hur mycket som är jobb. Hur många timmar räknar man med.
Bilia wrote:Server Error in '/ServiceProtocol' Application.
--------------------------------------------------------------------------------
Timeout expired. The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.
Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: Timeout expired. The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding.
Source Error:
An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.
Stack Trace:
[SqlException: Timeout expired. The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding.]
Bilia.Internet.Cars.Web.ServiceProtocol.ServiceProtocol.cmdShowServiceProtocol_Click(Object sender, ImageClickEventArgs e) in C:\Devel\WebRoots\cars\ServiceProtocol\ServiceProtocol.aspx.vb:377
System.Web.UI.WebControls.ImageButton.OnClick(ImageClickEventArgs e) +109
System.Web.UI.WebControls.ImageButton.System.Web.UI.IPostBackEventHandler.RaisePostBackEvent(String eventArgument) +69
System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument) +18
System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(NameValueCollection postData) +33
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +1292
Haha! Hade inga höga tankar om dom innan heller men tack för den upplysningen!Dennis wrote:![]()
Haha snacka om överdebitering
Skrattretande.
Enligt tidlistan i både Autodata samt Renaults eget Dialogys så är tiden för kamremsbytet 5,2h + resten av servicen 2,6h. Vattenpumpen drivs ej av kamremen på den så den bytes ju bara vid behov.
Det kan ju för jämförelsen vara intressant att höra hur mycket du debiterar, mellan tummen och pekfingret, för en 6k service med kamremsbyte. Delar resp jobb?Dennis wrote:![]()
Haha snacka om överdebitering
Skrattretande.
Enligt tidlistan i både Autodata samt Renaults eget Dialogys så är tiden för kamremsbytet 5,2h + resten av servicen 2,6h. Vattenpumpen drivs ej av kamremen på den så den bytes ju bara vid behov.
Det blir mao klart billigare att ta ledigt från jobbet två dagar för att åka till dig var man än bor i Sverige, ta in på hotell en natt eller två, softa en dag vid Kalmarsund medan du mekar, och sedan åka tillbaka, än att anlita Bilia.Dennis wrote:Har inte kollat upp vad delarna ligger på. Men som bekant så brukar jag ta Renaultdelar från Autofrance, Oftast mycket billigare än MECA. Min debiteringsfaktor är 600:- / påbörjad period.