Moderator: Forumpolisen
vad jobbar du med som kräver strålskyddskurs? jag måste ha en godkänd kurs annars är jag utspärrad från jobbet..om vi pratar om samma sak..Johan wrote:Igår var jag på strålskyddskurs i Stockholm. Jag flög mellan Karlstad och Arlanda. När jag var ute på Arlanda och väntade på mitt flyg till Karlstad. Såg jag att det kom en sandbil, som sandade inne på området utanför terminalbyggdnaden. Två minuter efteråt kom en hjullastare med en stor sopvals, som sopade bort all sand.De kan inte vara riktigt kloka som jobbar där.
Jag håller på med oförstörande provning, röngtar svetsskarvar.Tony wrote:vad jobbar du med som kräver strålskyddskurs? jag måste ha en godkänd kurs annars är jag utspärrad från jobbet..om vi pratar om samma sak..Johan wrote:Igår var jag på strålskyddskurs i Stockholm. Jag flög mellan Karlstad och Arlanda. När jag var ute på Arlanda och väntade på mitt flyg till Karlstad. Såg jag att det kom en sandbil, som sandade inne på området utanför terminalbyggdnaden. Två minuter efteråt kom en hjullastare med en stor sopvals, som sopade bort all sand.De kan inte vara riktigt kloka som jobbar där.
Jag såg även en fönsterputsare ute i snöyran.fruktsallad wrote:Hehhee välkommen till vardagen på Arlanda..
Så är det ofta i alla olika grenar..*LER*
Man lär sig efter ett tag men i början så förstod man inget..
Hi hi det var säkert samma kille... ingen dålig affärsidéJohan wrote:Igår var jag på strålskyddskurs i Stockholm. Jag flög mellan Karlstad och Arlanda. När jag var ute på Arlanda och väntade på mitt flyg till Karlstad. Såg jag att det kom en sandbil, som sandade inne på området utanför terminalbyggdnaden. Två minuter efteråt kom en hjullastare med en stor sopvals, som sopade bort all sand.De kan inte vara riktigt kloka som jobbar där.
japp var 3E , skall gå en kurs om ett par veckor. behöver inte åka iväg för att få kursenJohan wrote:Jag håller på med oförstörande provning, röngtar svetsskarvar.Tony wrote:vad jobbar du med som kräver strålskyddskurs? jag måste ha en godkänd kurs annars är jag utspärrad från jobbet..om vi pratar om samma sak..Johan wrote:Igår var jag på strålskyddskurs i Stockholm. Jag flög mellan Karlstad och Arlanda. När jag var ute på Arlanda och väntade på mitt flyg till Karlstad. Såg jag att det kom en sandbil, som sandade inne på området utanför terminalbyggdnaden. Två minuter efteråt kom en hjullastare med en stor sopvals, som sopade bort all sand.De kan inte vara riktigt kloka som jobbar där.
Det krävs en strålskyddskurs vart femte år när man jobbar med öppen radiografering.
Jobbar man med kärntekniska anläggningar krävs en strålskyddskurs vart tredje år.
Stämmer det?
Alltid strålande tider på jobbet.Tony wrote:japp var 3E , skall gå en kurs om ett par veckor. behöver inte åka iväg för att få kursenJohan wrote:Jag håller på med oförstörande provning, röngtar svetsskarvar.Tony wrote: vad jobbar du med som kräver strålskyddskurs? jag måste ha en godkänd kurs annars är jag utspärrad från jobbet..om vi pratar om samma sak..
Det krävs en strålskyddskurs vart femte år när man jobbar med öppen radiografering.
Jobbar man med kärntekniska anläggningar krävs en strålskyddskurs vart tredje år.
Stämmer det?
Låter ju kul med strålskydds kurs, eller inte alls.Johan wrote:Igår var jag på strålskyddskurs i Stockholm. Jag flög mellan Karlstad och Arlanda. När jag var ute på Arlanda och väntade på mitt flyg till Karlstad. Såg jag att det kom en sandbil, som sandade inne på området utanför terminalbyggdnaden. Två minuter efteråt kom en hjullastare med en stor sopvals, som sopade bort all sand.De kan inte vara riktigt kloka som jobbar där.
Intressant att friska upp kundskaperna.A-K wrote:Låter ju kul med strålskydds kurs, eller inte alls.Johan wrote:Igår var jag på strålskyddskurs i Stockholm. Jag flög mellan Karlstad och Arlanda. När jag var ute på Arlanda och väntade på mitt flyg till Karlstad. Såg jag att det kom en sandbil, som sandade inne på området utanför terminalbyggdnaden. Två minuter efteråt kom en hjullastare med en stor sopvals, som sopade bort all sand.De kan inte vara riktigt kloka som jobbar där.
SJälv står jag iklädd blyförkläde mesta delen av arbetsdagen.
Japp. Är leg Röntgensjuksköterska. Och jobbar med ballongvidgning av kärlen på hjärtat.Johan wrote:Intressant att friska upp kundskaperna.A-K wrote:Låter ju kul med strålskydds kurs, eller inte alls.Johan wrote:Igår var jag på strålskyddskurs i Stockholm. Jag flög mellan Karlstad och Arlanda. När jag var ute på Arlanda och väntade på mitt flyg till Karlstad. Såg jag att det kom en sandbil, som sandade inne på området utanför terminalbyggdnaden. Två minuter efteråt kom en hjullastare med en stor sopvals, som sopade bort all sand.De kan inte vara riktigt kloka som jobbar där.
SJälv står jag iklädd blyförkläde mesta delen av arbetsdagen.
Skönt att komma från jobbet en dag.
Gissar att du jobbar inom vården.
Vad då hjälper inte?? Vad jobbar du med?Tony wrote:jag har inget skydd alls,hjälper inte..har bara en massa mätare på mig....fast för det mesta håller jag mig undan..