Säkert vet folk att det inte är CRS styrelses ansvar att fixa Nordiska. Men eftersom erfaret och kompetent folk från vår styrelse gjort det flera gånger tar man nog lätt för givet att de tänkte fixa det 2007 igen.t80196 wrote:Problemet eller möjligheten för den som vill tolka det så, är att alla har fina förslag på hur man skulle kunna göra och var, lokaliteter, osv, men ingen ställer sig upp och säger OK:
Jag tar ansvaret för att arrangera denna träff, jag behöver 5 st till som delar detta ansvar och genomför träffen.
Det är inte ClubRenault Sveriges styrelse ansvar att arrangera träffen, och den som kommer till årsmötet och häver ur sig ovett över styrelsen, har inte fattat grejen med klubbarbetet.
Gnälla kan alla göra, det är skitenkelt, men att ta initiativ och fixa saker det kräver lite engagemang.
Alla ni som gnäller och vill att andra skall fixa, ställ upp och fixa själva, det blir inget gjort annars!!!
Avböjandet att arrangera kom relativt sent med tanke på hur stor träff det är (planering osv).
Att informera medlemmarna om viktiga saker (typ som Nordiska-frågan) i god tid måste väl ändå kunna räknas till styrelsens ansvar?

Uttalanden som "en stor skopa ovett" får väl tas med en gnutta salt. Alla har vi olika sätt att uttrycka oss. Vad som är gnäll i ens öra, kan vara konstruktiv kritik i någon annans. Tycker inte det handlar om att "fatta grejen med klubbarbetet" utan är mer bara ett uttryck i besvikelse/missnöje över att Nordiska verkar vara i fara, och att man fått reda på det i ganska sen stund. Och det är väl inte så konstigt om man blir lite bekymrad då? Vad vore man för Renault-entusiast annars?

Det är heller inte så lätt för folk som inte har arrangerat träffar (eller inte så stora träffar) innan att bara ta på sig ansvaret för nordens största Renault-träff. Personligen skulle jag hellre ta lite "gnäll" OCH engagemang än total likgiltighet från CRS medlemmar.
Jag har full förståelse för att tidigare arrangörer inte har tid/ork/engagemang att fixa träffen igen, men det som jag tycker är mkt synd är att det inte slagits på stora trumman - i god tid - för att försöka få andra medlemmar att fixa träffen.
Men nu är det som det är. De har gjort himla bra jobb med Nordiska tidigare, nu får vi hoppas att alla som kan engagerar sig och gör så gott de kan för att dra sitt strå till stacken, så att det blir ett bra Nordiska 2007 iaf!