Har nu i vinter haft en hel del problem med imma på insidan av framrutan och att det aldrrig blivit riktigt varmt i bilen vid kortare sträckor. Sen för nån vecka sen blev motorn återigen överhettad, trodde då att kylarvätskan frusit pga för lite glykol men det visade sig att kylar-vätske behållaren återigen var tom. Fyllde på ca 2 liter och idag såg jag att nivån sjunkit något igen så fyllde på ca ½ liter till. Tyckte även att jag kände att det luktade lite glykol i kupen efteråt ...
Kylarvätskan ser lite halvgrumligt brun-daskig ut så trodde att topplockspackningen gått men oljan ser ok ut. Har hittills använt den billigaste möjliga glykolen, hade inte ens en aning om att det fanns speciell renault-glykol och trodde inte att sånt spelade nån roll.
Så vad tror ni ? Har topplockspackningen gått eller är det bara något läckage i kylarsystemet ? Och hur dyrt blir sånt här ?

Har även haft problem med bakdörrarna nu sen det blev kallt, vä bakdörr går ej att låsa och hö bakdörr går ej att låsa upp (går om man öppnar inifrån).
Tacksam för all hjälp jag kan få
Mvh
Andreas