Falk wrote:Hoffa wrote:21 tusen svenska kronor
Tjugoentusen
Det måste ju vara en markering att man helt enkelt inte vill göra jobbet...
Fick du någon specifikation, vilka delar som kostar vad och hur mycket som är jobb. Hur många timmar räknar man med.
21 lök är ju helt fantastiskt!

Delarna är ju inte dyra kan jag säga, materialet kan OMÖJLIGT kosta över 10 lök som du fick uppgift på, kamrulle i guld då eller?

När dom bytte på min kostade det runt 8 papp men sån tur var fick jag joxat till det så det blev gratis till slut eftersom dom sköjjarna på bilnilsson som jag köpte den av hade sålt bilen utan att gjort kam-jobbet som skulle gjorts för ett över ett halvår sedan.

Så det var väl en himla tur, eller snällt av dom... Då byttes vattenpump också, för som dom sa till mig så drevs den av remmen (vilket den tydligen inte gjorde efter att ha läst va dennis skrev), inte dumt med en ny sådan ändå. Pumpen kostade bara 700:- eller nåt så det var ju som hittat i sammanhanget. 8 timmar sa dom att det tar dom att byta prylarna... Det måste ju vara en av de långsammaste och dyraste bilarna i historien att byta rem på eller?
Sen hittade dom en tätning till en av kammarna(?) som läckte, denna fick man ha specialverktyg för att fixa till och dessa var man tvungen att beställa från frankrike, gött när man har verktyg till att greja med bilarna som man är 'expert' på att serva.

Men helnöjd med servicen var jag där ändå, fri lånebil mm och efter omständigheterna snabba puckar.
Jag var ju på MÅNGA volvo/renault verkstäder och frågade vad dom skulle ha för att göra jobbet, det var inte många som ens vill ta på sig det. Och annars varierade priserna mellan 8-12k...