Hon hann till ett lämpligt ställe, bromsade ner bilen & stängde av.
Under bogseringen hem gick ju förstås både styrningen och bromspedalen trögt men AC:n blåste kallare & kallare. Värmer AC:n bara när motorn är igång? Jag har ingen aning men jag antar det

När startknappen nu trycks in så låter det väldigt illa, det skrapar eller väser... svårt att förklara, men allt ser bra ut, generatorn snurrar.
Inga lösa kablar, trasiga säkringar eller läckage & inga varnigslampor lyser på instrumentpanelen.
Däremot såg jag att drivremmen satt en kam fel & hade börjat tråda upp sig & rester av remmen satt i servopumpen.
Drivremmen på min bil verkar driva både servon, generatorn & AC så jag satte av till Autoparts & köpte en ny, fick bort resterna från servopumpen, monterade den nya och laddade upp mitt nyköpta batteri som faktiskt hade laddat ur sig lite men Nej! Det gjorde ingen skillnad.
Mina kunskaper är väldigt små när det gäller bilar men startmotorn används väl bara vid start, inte under färd?
Om kolen i generatorn tar slut så stannar väl allt, stereon m.m.
Jag har nyligen bytt kamrem & misstänker att dom slarvat lite när dom satte tillbaka drivremmen eftersom den satt fel nu..
Har jag någon anledning att tro att det kan ha med kamremmen att göra även fast den är nybytt?
Jag fick tipset att kolla ner där man fyller på olja för att se om det rör sig som det ska. Gör det inte det så kan det tydligen vara den remmen som gått av?!
Tips mottages tacksamt rörande min -02 Laguna II 1,8 16V Euroline