hazp wrote:Skämmer jag ut mig om jag kommer i min gamla Clio? Kanske det inte är någon idée att komma med den?

Vill ju prova lite bana, men krävs kanske bättre bil.

Du kommer absolut inte att skämma ut dig!!
Här skönjer vi ett litet problem.
Hypningen bl.a. i media (Bilsport är lite skyldiga här) och på webben har gjort att en massa bilintresserade stenhårt tror att bilhobbyn är lika med bilen. Så är det inte. Bilhobbyn handlar lika mycket om körandet.
Jag garanterar att vi som åker fjolliga frökenbilar på banträffarna i många fall har minst lika roligt (om inte roligare) än de som kör sprillans nya GT3'or och M3CSL'er. Fart är inte allt. Banträffar är ju inte tävling. Det handlar mycket om att köra och ha kul på sin egen nivå.
Heder till de som hjälps åt att vara exempel på att man kan hålla den här hobbyn på en rimlig nivå.
Ta din Clio och stoppa i lite extra luft i framdäcken, sen är det bara att tuta och köra. Om man vet med sig att man kommer att ladda lite extra bör man kanske vara säker på att bromsarna är i hyfsat skick. Krångligare än så är det inte. Och det finns alltid nå'n att fråga på banträffarna om man är osäker på något eller skulle behöva hjälp på annat sätt.
Klart du ska komma och prova banåka.
Edit: Kikade på din "gatbilar"-sida. Just 16V'n är väl bland det roligare som finns att åka bana och slalom med...