Har haft min Grand Scenic sedan okt 05 och är överlag mkt nöjd!
Inga större problem alls, men i går (såklart i regn väder) la fönster hissen av på förarsidan.

Det var bara att "plasta in" och bege sig hemåt med 120 db i örat!!!
Hör att motorn går men inget händer och fönstret är fast i nerfällt läge!
Detta måste ju åtgärdas snarast och i semester tider fick jag tid om över en vecka! Ok?
Fick också ett ca pris av Volvo /Renault i Uppsala på 3000 då de säkerligen byter ut hela hissmotorn...
Hörde innan av mig till en icke märkes verkstad (som tyvärr ej kunde hjälpa mig utan ville slänga in beg grejer) men dom trodde Volvo skulle ta det priset och hade ju rätt!
Nu till mina frågor:
1 Hur har ni med samma problem löst detta?
2 Är detta ett känt problem och händer det ofta på en så pass ny årsmodell -05?
3 Finns det ngt man kan testa själv? (Har tidigare provat komma "in i dörren" för att fixa en liten buckla men vet att det var riktigt svårt)
4 Kan man på ngt sätt få upp fönstret och lita på att det stannar uppe tills man lämnar in den?
5 Vad har ni för priser som ni betalat för detta och vad är rimligt?
6 Ska man kolla beg delar eller ska man hålla sig till nytt på en så pass ny bil?
Övriga:
7 Ska nu ändå in på min första service och vill höra hur andra Renault ägare gör för den berömda "stämpeln"? Ska man undvika märkes verkstan´?
8 Hur ligger Volvo/ Renault till i pris överlag egentligen?
9 Har ni andra bra och smarta tips och ideér så tas dom tacksamt emot!
Jag har hållt mig till relativt nya bilar hela tiden och varit skonad från några större verkstads besök under de senaste åren.
Samt att detta är min första Renault och vill därför höra mig för bland proffsen här på sidan!!
Tackar för givande svar på förhand!
mvh/ Jonas