Vill köpa Laguna.. V6 eller turbo eller... Vad ska jag ha?
Moderator: Forumpolisen
Vill köpa Laguna.. V6 eller turbo eller... Vad ska jag ha?
Ja som topic lyder så går jag i funderingar att byta bil.
Åker idag Megane Kombi 1.6 16v - 00.
Det jag vill åt är bättre komfort, mer pulver under huven och ingen Barnvagnstransportör (kombi).
Har kollat lite annonser på blocket och blivit sugen på en Laguna V6.
Vad kan ni säga om laguna V6? Fel? Ägandekostnader jämfört med meganen?
Ska man hellre kolla på turbon?
Har även fått nys på en Passat 1.8 T - 99 som är till salu. Har provkört den och den föll mig på läppen men har noll koll på volkswagen nån som kan ge råd om en sån?
Åker idag Megane Kombi 1.6 16v - 00.
Det jag vill åt är bättre komfort, mer pulver under huven och ingen Barnvagnstransportör (kombi).
Har kollat lite annonser på blocket och blivit sugen på en Laguna V6.
Vad kan ni säga om laguna V6? Fel? Ägandekostnader jämfört med meganen?
Ska man hellre kolla på turbon?
Har även fått nys på en Passat 1.8 T - 99 som är till salu. Har provkört den och den föll mig på läppen men har noll koll på volkswagen nån som kan ge råd om en sån?
Niklas Axelsson Gävle
Megane 1.6 16v -00
Megane 1.6 16v -00
Jag har en laguna V6 -02. Har haft den i 1 år och kört en del mil, och har ännu inte haft några konstiga fel, självklart fått byta slitdelar.
Om du köper/kollar efter en V6, var uppmärksam på att det är 12000 mil eller 5 år på kamremmen, finns nog en del bilar som det är missat på.
Kamremmen är DYR att byta, kommer inte ihåg exakt med runt 13 000 kr (delar + jobb på volvoverkstad), och då köpte jag kamrems satsen lite billigare.
Den drar runt 0.9-1.1, beroende på körning.
V6 är också rätt så billig att köpa, men lite dyrare att köra.
Det är en kanonbil!!
Per Johnsson
Om du köper/kollar efter en V6, var uppmärksam på att det är 12000 mil eller 5 år på kamremmen, finns nog en del bilar som det är missat på.
Kamremmen är DYR att byta, kommer inte ihåg exakt med runt 13 000 kr (delar + jobb på volvoverkstad), och då köpte jag kamrems satsen lite billigare.
Den drar runt 0.9-1.1, beroende på körning.
V6 är också rätt så billig att köpa, men lite dyrare att köra.
Det är en kanonbil!!
Per Johnsson
Laguna II V6 & Espace 2.0 T & Volvo 480 Turbo
Per Johnsson
Per Johnsson