vid uppstart i den nya bilen,som jag inte kunde utföra i min gte pga alla klippta kablar osv,upptäcktes att en cyl var kompressionslös,så jag fick riva bort toppen på den motorn jag just satt i

har ingen bättre kamera den är i peru...
Moderator: Forumpolisen
nej jag är ganska säker på att jag hittat feletmange wrote:ojda inte så konstigt att det saknades komp
Tack,jag hoppas det blir bra.mange wrote:Det e bara att börja löda![]()
Kul att få se den IRL i söndas. den kommer att bli ball när den är klar
har en 47sidig utskift från megamanual som skriver hur man gör.. men det är typ 5000hål i kretskortetPV wrote:Trevligt projekt!
Är också sugen på ett MS, hade varit kul att lära sig och priset är ju inte fel. Har du hunnit kolla nåt på grejerna, hur svårt är det att bygga ihop det själv?
Man får ju lägga lite drygt en tusenlapp till för att få det färdigmonterat om jag fattat det rätt.
Mvh Peter
jo det blir lite jobb... skall bli intressant och se om man lyckas,har en kompis som skall bygga 7a,han har ett omex600 som åxå skall mappas sen så,man får se om man lär sig något.PV wrote:Ser ut som du har lite jobb framför dig
Men jag förstår vad du menar, riktigt kul när man får det till att funka dessutom lär man sig mycket längs vägen. När man väl lärt sig är ju möjligheterna ganska obegränsade. Ska bli kul att följa framstegen!
lagar inte där det är lackat,men man kapar och håller på så vill man ju inte förstöra lacken ... alla rosthål har dom lagt plåt över och satt fast med några "skithögar" med svetsen..figgesoft wrote:surt med rost.. hoppas du inte får slipa ner allt för mycket