Tänkte det var dags för en uppdatering här.Mathias wrote:Hej,
jag heter Mathias Asp, är 24 år och ensamstående, ursprungligen östgöte, men f.n. studerande och boende i Växjö i djupaste Småland. Är utbildad systemvetare (data/IT) och läser nu ett extra (5:e) år för att bredda mina kunskaper och invänta soluppgången inom IT-branschen. [;)]
Jag är framförallt R8/R10-freak, men intresserad av de flesta Renaultmodellerna, gamla som nya. Renaultintresset har mycket att göra med att min farfar en gång i tiden ägde en R8 och en R10, och farsan två olika R8:or och en R10:a. Skaffade en R10 -67 år 2000, som jag sedan gjort en mindre renovering på och som jag far runt med på olika träffar, på sommaren. Har en R10 -68 i bruksskick, som jag räddade från skroten för två år sedan och som ska renoveras och bli en veteranbruksbil, samt en R10 -69 reservdelsbil.
Har en R8/R10-site, som jag startade lite som ett fritidsintresse, då det inte fanns några svenska sidor om R8:an eller R10:an. Är också lite aktiv i fiskeklubben hemmavid som webbansvarig för deras hemsida.
Drömbilar för mig är bl.a. R8 Gordini, Renault Alpine A110, Cliosport, Clio V6 och Spider.
![lam [smilie=lam.gif]](./images/smilies/lam.gif)

Har flyttat till Norge för ca 1,5 vecka sedan. Börjat jobba som dataprogrammerare i Larvik på norska sydostsidan, ca 12 mil söder om Oslo.
Vad det gäller bilarna så är min vita R10 -69 reservdelsbil såld sedan drygt ett år tillbaka. 2006 köpte jag också en Dauphine Gordini -65, som besiktades hösten 2007.