Dennis wrote:I 9 fall av 10 så har fläktmotorns lindning brunnit. Förekommer också brända stiftanslutningar, samt i sällsynta fall avbrott i säkringscentralen.
Hej Dennis!!!
Vad gör man åt det då?
Vad gör man i säkringscentralen eller byter nåt?
Jag har läst här i forumet, de verkar vara mycket förekommande fel...
Lossa anslutningen vid fläkten. -Kontrollmät 2st 12v matning och 2st jord samt signalkabel.
Finns ingen matning så är det avbrott i säkringscentralen.
Finns det matning och manöver till fläkten så är det bara att byta fläkt.
Besök gärna min hemsida! http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Dennis wrote:Lossa anslutningen vid fläkten. -Kontrollmät 2st 12v matning och 2st jord samt signalkabel.
Finns ingen matning så är det avbrott i säkringscentralen.
Finns det matning och manöver till fläkten så är det bara att byta fläkt.
Ström finns i kablarna o fläkten funkar om man kopplar den direkt till aggregat,
men när man kopplar kontakten så funkar den inte iaf.
Det är mycket mystiskt. Kan inte vara nåt annat fel. Har kollat stora
säkringarna som sitter under ratten. alla verkar vara OK. Det måste vara nåt med säkringscentralen isåfall. Jag vet inte
Dennis wrote:Lossa anslutningen vid fläkten. -Kontrollmät 2st 12v matning och 2st jord samt signalkabel.
Finns ingen matning så är det avbrott i säkringscentralen.
Finns det matning och manöver till fläkten så är det bara att byta fläkt.
Ström finns i kablarna o fläkten funkar om man kopplar den direkt till aggregat,
men när man kopplar kontakten så funkar den inte iaf.
Det är mycket mystiskt. Kan inte vara nåt annat fel. Har kollat stora
säkringarna som sitter under ratten. alla verkar vara OK. Det måste vara nåt med säkringscentralen isåfall. Jag vet inte
Nu är de åtgärdat...
Lödningarna på kretskortet i säkringsdosan hade släppt pga
kallt o varmt. Nu är de löddat igen så de funkar perfekt...