mange wrote:hmm detta är katastrof.... men inga tröjor har kommit fram. jag påminner ännu en gång.
hur går det med kepsarna?

Hej!
Har efter ert önskemål undersökt priser när det gäller klubbkeps, och brodyr på sådana. Var ute på företaget idag (22 feb) och pratade lite med dem, har även fått mail med priser.
Lite pris för kepsar
50st 98:-/keps
100st 93:-/keps
200st 79:-/keps
I priset ingår Brodyr,keps+ ett brodyrkort
När det gäller brodyren så tar vi inte betalt /färg utan stygnmängd.
Moms tilllkommer på priserna ovan.
För att förklara det lite mera ingående, så görs ett ”brodyrkort”. Där bestämmer man storlek på brodyren bla, och förmodligen även vilka färger som skall ingå, om brodyren innehåller flera än en färg.
Jag pratade med Anders, och han sade att om man skall göra en brodyr på klubbloggan, så som den ser ut i sin helhet
så blir det inte så bra. Det blir plottrigt. Man får rensa den, bla från www-adressen.
Bifogar ett par bilder på andra loggor, så ni förstår vad jag menar med ”plottrigt”. Det finns en gräns för hur smått
man kan göra text, dvs om man vill att det skall bli riktigt snyggt.
Och det vill vi väl?
Att bara ta fram EN provkeps, med brodyrkort skulle gå på 675 kr. Dvs, med keps 725 kr + moms. Sen görs
en avräkning för brodyrkort och keps vid beställning i så fall. Men jag har lekt fram ett par provkepsar
med hjälp av photoshop och Illustrator.
Mitt förslag är att inte göra en brodyr på klubbloggan. Ta istället texten ”Club Renault Suède” och gör brodyr
på den. Den är ren och enkel, och snygg. Samma typsnitt som Renault använder.
Man gör brodyren så stor att den passar kepsen precis. Fördelen med detta, är att brodyren går att använda till andra plagg.
Jackor, fleecetröjor, eller vad man nu vill ha.
Mitt förslag: (bifogade bilder på kepsarna jag "gjort" i photoshop, både klubbloggan och bara med text)
Har bara lekt lite i photoshop och illustrator. Smaken är ju högst individuell, men bara texten ser mycket renare och det går att läsa vad som står.
Brodyr är fördelaktigt. Det ser proffsigt ut.
Klubben behöver inte ligga ute med en massa pengar, så vida det inte är av intresse att ”lagerföra”. Vid förbeställning och betalning så bär medlemmen själv upp kostnaderna för det dom vill ha.
Ta en titt och hör gärna av er och ge respons.
Med vänlig hälsning
Pia Nyström

Så, jag får väl fråga det samma:
Hur går det, med kepsar och tröjor?
(finns bilder på kepsarna tidigare i denna tråd)