La fete de la belle automobile Renault - Gbg-Alingsås 24 maj
Moderator: Forumpolisen
Trevligt att läsa om träffens highlights. Här kommer lite mera bilder och info som utfyllnad.mange wrote:Renee har skrivit ihop en lite berättelse om träffen å den finns här:
http://clubrenaultsverige.com/meeting_detail.asp?id=157

Träffens vilde. Det var han som stod för den mesta underhållningen. Har själv fått en åktur i den vilda grå, och knogarna blir vita som snö

Stor man i liten bil.

Trevlig lutning på detta ekipage. Mycket fin R17!

Gick det att köra konbana med nya Laguna med automat? Tja, omöjligt var det inte. Stellan guidade på banan.

Fin renoverad R15 visas för "Red" på Renommé av ägaren. Kul att se att det läggs energi på att hålla snyggt även i motorutrymmet. Imponerande!

Renommés "Red" i samspråk med delar av Berlinette Mags redaktion, Monica Mancel.

Färd från Borås till Alingsås. Inte alltid det är så många olika Renaulter i karavan på vägen samtidigt. Värt att förevigas, även om alla inte kom med.
Berlinette Mag lurade efter vägen, och fick säkert fina åkbilder till sin trevliga tidning.

Välrenoverat här med. R8G.

En hel del folk och bilar samlades på parkeringen på BilNilsson. Mycket att titta på och prata med.

Renault Juvaquatre! Häftigt med en riktig "gamling" bland alla klassiker och nyare modeller, som inte ännu fått favören att bli skattebefriad (men det är väl något som snart kommer att tas bort!)

Den här känner man igen från Nordiska i Sunne - även om den är befriad från de flesta sponsordekalerna. Helmias gamla RallyClio som Patrik Sandell vann JVM 2006 med. Gula Clios är snygga.

Prisutdelning i frågesporten, och träffens trevligaste Renault. Frågorna var riktigt svåra - i alla fall för oss som inte hade läst på vår Renault-historia särskilt väl. Det var lite roligt att Stellan efterlyste ägaren till bil nr 17, eftersom den blivit framröstad till träffens trevligaste bil. Ingen visste vilken bil det var, så det var extra roligt att upplysa honom om att jag visste vem det var som ägde bilen. Han själv! Jag hade nämligen röstat på den! Grattis Stellan - en välförtjänt seger.

Här är snyggingen. Alltid lika trevligt att fånga den på bild

Och vem var det som vann frågesporten? Samma som förra året! Det som Leffe inte vet om Renault, är inte värt att veta. Här har jag fångat honom på bild. Segraren i frågesporten! Grattis Leffe, du blir nog doktor på Renault en vacker dag.
Men en fråga kvarstår - vem vann konbanan? Jag tror att det var Jonas i Clio V6, men sedan då? Vem tog hem andra respektive tredjeplatsen?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Ännu mer bilder skoj
Snygga bilder (som vanligt)
Man ser rätt skoj ut i sinlilla
Pia! iår fanns det säkerhetsbälten så man behövde inte hålla sig idropplisten längre

Man ser rätt skoj ut i sinlilla

Pia! iår fanns det säkerhetsbälten så man behövde inte hålla sig idropplisten längre

Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Säkerhetsbälten - är inte det för mesar med dålig gripförmåga i klorna?mange wrote:Ännu mer bilder skoj![]()
Man ser rätt skoj ut i sinlilla![]()
Skojar bara. Du får väl bjuda mig på en (re-)tur om du kommer till Karlstad på Värmlandsträffen.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Låter trevligt det, hoppas du kommer och blir kung av konbanorna i sommar! Inget stoppar väl en dalmas?mange wrote:om jag kommer till karlstad så åker jag nog CV... men du kan åka med i den.... å få åka doffe i lunda helgen efter
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Tack Fuzzion! Nu har det trillat in lite bilder:kmfdm wrote:Har mailat lite bilder från Alingsås/Borås till Fuzzion så om han har lite tid över nån gång trillar det säkert in bilder på CRS hemsida.
http://www.clubrenaultsverige.com/meeti ... asp?id=157
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström