åfan tack för bra info,har lött ms så den skall kunna dra spolarna direkt själv, var hittade du uppgifterna ??? och hur stor konding måste jag ha, vilket stift är vilket?? har du den infon åxå????
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
ok då vet jag vilken det är, sitter en sådan på min gte åxå en liten svart fyrkantig sak.
ja jag har kabelhärvan åxå,fast jag har inte kollat på den..
motorn handlades på bildelsbasen och jag har bara en..11000mil en 97 fick jag tag på
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
kollade på motorn,motståndet sitter där.. egentligen skulle jag kunna göra en adapter till orginalstyrbox och koppla in mitt ms där, och göra likadant med det andra kablaget som går till bilen,som jag gjort med clio motorn.
Denna motorn har kamaxelgivare så jag skulle kunna köra spridarna sekventionellt,men tyvärr klarar inte ett Ms det...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Tony wrote:kollade på motorn,motståndet sitter där.. egentligen skulle jag kunna göra en adapter till orginalstyrbox och koppla in mitt ms där, och göra likadant med det andra kablaget som går till bilen,som jag gjort med clio motorn.
Denna motorn har kamaxelgivare så jag skulle kunna köra spridarna sekventionellt,men tyvärr klarar inte ett Ms det...
Det finns MS eXtra kod som klarar sekvensdrivning.
Har själv inte kollat så mkt på det. Du får söka på http://www.msextra.com
Du måste b.la. bygga två extra drivsteg.
Men inget är omöjligt.
Jag tror nog ändå att du ska skjuta spridarna parvis till att börja med innan du börjar lattja för mycket med MSeXtra grejorna.
ja det får nog duga,
tur man har en front anpassad för intercooler hålet i fronten är 700*220mm ungefär, men jag kommer köpa en intercooler med totallängd 700mm då det är det närmst jag hittar universal,vill inte köpa intercoolern som k-tec säljer då den kostar typ 8gånger mer visserligen med rör till som jag inte behöver..
kommer köpa lågkomp kolvar 8,5:1 och sedan plana toppen så jag kommer upp till ca 9,5:1 kommer då få en motor med mer sugmotor karaktär.
så inköpslistan är
intercooler
spridare
kolvar
kamdrev
dump
bygga grenrör
sedan har jag allt.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
figgesoft wrote:jag såg billiga intercoolers för inte så länge sedan, www.tillbilen.se tror jag det var på.
verkar helt okej för 1200-1500kr
tillbilen säljer intercoolers från det stället där jag tänkt köpa, klracing
fast tillbilen lägger på typ 500kr så den jag tänkt köpa kostar bara 945kr hos kl blir en med totallängd 700mm 230mm hög 65mm tjock borde räcka..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
börjat skruva på den nya motorn, tagit av topplocket då det ändå skall bort för kompsänkningen.
Skall porta toppen,och snygga till ventilerna när jag ändå håller på.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
beställt intercooler, dump ,turbofläns,bla.. skall beställa lite rör mm när jag vet hur intercoolern sitter, skulle vilja ha en bredare men dom jag hittade universal var inte så stora...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen