Det tog sin lilla tid! Men nu är jag på min första Renault-träff, i Karlstad bevars. Det var ingen mening att hänga på låset, så jag tuffade in bland de sista ekipagen. Jag fick parkera mellan en Clio 16v och en R5. Båda två rodnade när de tittade på mig. Vadå röd lack? Jaja...man skall ju ljuga på träffar. Eller hur var det? Som de skarpögda ser, har jag fortfarande mitt sista skattemärke på mig. Mattes syrras kille glömde att sätta på det nya. Det låg kvar i hans byxor. Tur att vi inte blev stoppade av polisen

Jodå, det var några som faktiskt tittade på mig. Och matte tog en liten svängom runt parkeringen. 2 varv för att vara exakt. Jag tror att vi kommer att trivas med varandra. Ärtan stod å surade lite längre ner på parkeringen. Vi hälsade nog inte ens på varandra på träffen. Ungdomar är ju lite nonchalanta ibland. Jag vet att hon fyller 9 år snart. Den 19 juli är det. Undrar om jag skall ge henne en grön rattmuff i present

Mormödrar brukar ju kunna det där med att ge bort saker som inte alltid blir sååå uppskattade. En lurvig grön rattmuff skall Ärtan få.

Här är mitt chassienr. Ett jämt och bra nummer som är lätt att komma ihåg.
Kan hända att matte forskar lite om mig, om jag ber snällt. Jag är född 1962, men blev inte reggad förrän 1965. Undrar vad jag gjorde mellan 1962 och 1965?

Däcken lär vara Michelin X original. Schysst mönster, men med en del ålderstecken kan det vara klokt att fixa med nya - OM det finns att få tag på. Det lär följa med en hög med fälgar och däck, som matte får ta hand om på sin semester. Plus lite annat smått å gott.

Audrey, c´est moi. Jag poserar utanför mattes systers hus. Jodå, mina lijer uppskattas av folk. Mattes syster får inte hälften så mycket uppmärksamhet när hon kör hoj som när hon åker Floride med pojkvän som chaufför. Råd - sälj hojarna å skaffa gammal klassiker

Moi aussi.

Matte köpte ny "jordfläta" till mig, för min gamla var inte så vacker. Blått läckert batteri har jag fått. Det är inte original. Men jag lever, så vem bryr sig?

Jodå, jag fick följa med till Mariebergsskogen och fika på söndagen. Det var roligt! Matte fick så många tips på hur hon skulle fixa saker, och vad som skulle bytas på mig - så nu har hon att göra. Det är Mattes systers pojkvän som kör mig, och mattes syrra som sitter bredvid. 60-tals stylade dagen till ära. Gissa om de blev förtjusta i mig

Jag från sidan. Bredvid mig står en nyare Renault cabbe. Cherie! Vi hade mycket att snacka om, cabbar emellan

Matte köpte en snygg blå nylonklänning på Biltema till mig. Jag hade faktiskt föredragit en formsydd Jean Paul Gaultier...Nu är den ju lite väl tilltagen, så antingen får hon sy in den eller så får jag försöka fylla upp den

Haha, det är ganska så roligt att tälta faktiskt. Men snart får jag förhoppningsvis min garangeplats.
Matte söker med ljus och lykta efter en plats i Göteborgsområdet. Någon som har ett garage till oss som går att låsa?