mange wrote:Jocke har du höjt bilen därbak?![]()
Haha.. Det ser ju ut så.. Eventuellt kan det bli lite sänkning när jag fått bilen att gå rent, och inte läcka vatten

Som det är just nu har den samma ställning som en 19 16v med fel bakaxel

Moderator: Forumpolisen
mange wrote:Jocke har du höjt bilen därbak?![]()
Falk visst måste det stå fel,det står den övre konan tas först , i min del av världen blir det medurs ????mange wrote:Står dock fel i den texten man kör vänstervarv runt konerna till höger![]()
Som ni ser så är den lite lurig efterssom konerna inte står på samma avstånd så vissa koner kommer man fram till väldigt fort
Tänk om man har digital ur dåTony wrote: i min del av världen blir det medurs ????
VAAA om du har 133hk är det ju typ 100hk orginal, fast det står 153 i pappret..Dennis wrote:Och en slö bussVar på rullarna idag 133hk
![]()
![]()
ja men ett par timmar hade du väl kunna smita ???Stymie wrote:Här hade man preppat för att åka bana. Skaffat en hjälm och trimmat skoten i kärran... så närmar sig helgen för konåkningen och jag lägger om taket här hemma, dumt. Taskig tajmning kan man lugnt säga, speciellt som konbanan nästan var på hemmaplan för mig. Lite OT, men nytt tak (ca 200kvm), med ny råspont på större delen, pappat och läktat är inte så dumt heller. Har bara tagit tre veckor. 4000 pappspik och 3500 tretummare senare så är man nästan klar, bara att få pannorna på plats och på med takplåtar, vindskivor och hängrännor. Visst ja, det ska ju målas lite också...
Nästa år, då j..lar!
Kul att träffas, synd att man måste göra allt för husfriden,jag lyckades smita hela helgen då jag har ca 48mil till Lunda...tur att man har trevliga klubbmedlemmar i Storstan..waller wrote:Tack för en rolig träff! Med matservering dessutom, mycket impad!!!
A-sprinten var riktigt kul att köra.
Synd bara att jag var tvungen att åka hem tidigare för husfridens skull, vi skulle på 40-årsfest.
Upptäckte på vägen hem att clion inte är så komfortabel i snabb landsvägsfart, 11 mil på 40 min...... Höjde även snittförbrukningen rejält.
//Waller i blå clio sport
Jo, om inte jag hade haft hjälpredor på plats så hade det nog rullat 4-5 timmar eller mer på Lunda. Man måste ju arbetsleda somliga och passa på när de har tid att närvara...Tony wrote:ja men ett par timmar hade du väl kunna smita ???Stymie wrote:Här hade man preppat för att åka bana. Skaffat en hjälm och trimmat skoten i kärran... så närmar sig helgen för konåkningen och jag lägger om taket här hemma, dumt. Taskig tajmning kan man lugnt säga, speciellt som konbanan nästan var på hemmaplan för mig. Lite OT, men nytt tak (ca 200kvm), med ny råspont på större delen, pappat och läktat är inte så dumt heller. Har bara tagit tre veckor. 4000 pappspik och 3500 tretummare senare så är man nästan klar, bara att få pannorna på plats och på med takplåtar, vindskivor och hängrännor. Visst ja, det ska ju målas lite också...
Nästa år, då j..lar!