Jag trodde alldrig jag skulle äga en renault har aldrig egentligen kännt något som helst för bilmärket, men men jag börjar verkligen gilla bilen. Den är bekväm och relativt snygg, samt att den har otroligt mkt utrustning för det priset jag gav.
Bilen i fråga är som trådnamnet visar en Laguna med volvo motor.
Mina planer med den är att ha den som en bra och trevlig bruksbil. I dagsläget är det bara puts och några smågrejjer som behöver fixas.
Så tänkte höra mig för här.
1. Måste byta lampa/lampor i dimljusen. Stötte på partull direkt har dom runda fas 2 ljusen och instruktionsboken visar dom rektangulära fas1 ljusen. Så Frågan lyder hur fan får jag loss dom?
2. När vi ändå pratar ljus så tror jag att nån av dioderna i instrumentpanelen har gett upp. Så det ska undersökas och eventuellt bytas ut om det inte kräver allt för mycket pillande.
3. En linje i klimatanläggningsdisplayen är död. Men det återgärdas nog inte, 17 samt 21 grader syns ju fint:D.
4. Hade tänkt att nu i sommar göra rent i hjulhusen ordentligt samt måla på med färg på broms oken. Kommer att använda någon diskret färg Grå/silver/svart är ändast för rostskydd.
5. Har bara kassetdäck i nu, så det måste återgärdas vill köpa en cd/cdväxlare men känns dumt att köpa en som inte läser mp3. Därav utesluts dom modellerna som fanns orginalmonterade. Så det jag är ute efter är en cd spelare som läser mp3 samt med eller utan adapter är kompatibel med rattstyrningen/displayen. Här har jag verkligen fastnat så här får ni gärna hjälpa mig.
6. Kom gärna med synpunkter och ideér .
Mvh Erik en ny frälst Renault ägare

annons bilden ska fixa bättre bilder.