Mitt första inlägg här då man under söndagen blev ägare av en Renault Megané 1.6;a, -97:a.
Och som med alla "använda" bilar som säljs vidare kommer det med vissa fel.
På vägen hem från arbetet igår i mörkret märkte jag att att belysning inne i bilen ( hastighetsmätare, varvmätare, fläktreglage m.m ) är stendöd.. det enda som lyser är knappen till varningsblinkersen samt värmen till bakrutan.
Så min fråga är om det möjligtvis kan vara en säkring som gått med tanke på att i princip allt verkar dött.. eller är det ett flertal lampor som gått som kräver att allting rivs ner och byts ?
Ska nämligen lämna in bilen i veckan för kamremsbyte då den gått sina 22.000 km och jag kan faktiskt inte svara på när kamremmen bytes senast.. passade då på att fråga om dom kunde kolla på panelbelysningen och han fullständigt suckade då det verkade vara ett helsike att plocka isär allt invändigt för att byta några lampor alt. något annat som gör att det krånglar.
Då jag egentligen aldrig haft något intresse för bilar och mekaniken bakom allt har jag inte den blekaste aning om det egentligen kallas för "panelbelysning".. inte skratta åt mig

När jag ändå har er på tråden..
ÄR det något mer som jag ska be dom på verkstan att kolla upp som eventuellt behöver bytas direkt innan jag blir stående vid vägkanten ?
ÄR det något som jag själv ska kolla på lite mer nogrannt ?