Tony wrote: Jag har ju sagt hur jag skulle gjort
som jag ser det så är det till 100% fel givare,kolla bilden du visat på orginalet och vad dennis sagt,(inget stämmer med vad som sitter på bilen) givaren i din bil är FEL ,den givaren är till en bil med manuell låda (ser ut så på mina gamla R5.)
jag skulle köpt en ny rätt givare och jag tror mer på Dennis än jag tror på någon annan,och säger han att dom sitter med vanliga skruv så gör dom antagligen det.
---
Det här hör inte alls hemma i tråden tycker jag, men det var du som började och jag känner att jag måste få försvara mig då jag tycker att du är orättvis i din kritik mot mig !
---
OK, då är det mitt fel eftersom jag inte vet hur givarna ser ut på alla bilar! Men hade jag vart expert hade jag ju inte behövt fråga er andra från början...
När t.o.m. teknikern på Bilia säger att det KAN vara fel givare, men han vet inte, det enda som han kan säga är att fastsättningen är fel. Hur ska då jag, som inte är bilmekaniker, kunna veta om det "ser rätt ut" eller inte ? Har jag en kunskap som överstiger den auktoriserade verkstadens kunnande behöver jag ju inte alls be dem om hjälp över huvud taget. Nu må det vara så att alla tekniker inte är lika duktiga på allt, men jag anser ändå att en person som skruvar Renault hela dagarna kan detta bättre än mig. Vidare så tror jag att när jag köper delar av reservdelspersonalen på samma ställe så ska jag få det som är rätt. Nu visade det ju sig att det inte var så, men det visste jag inte innan jag provat - naturligtvis p.g.a. min okunnighet.
Bilden på "orginalet" skaffade jag efter att jag skruvat bort den gamla. Den är tagen från en säljare på nätet, som inte alls är någon specifik Renault-säljare. Söker jag på rätt modellbeteckning på nätet, så hittar jag säljare som använder både "den" bilden samt de som använder en bild på en givare som är exakt likadan som den jag redan har. Så inte heller här skulle jag ha blivit klokare om jag forskat mer innan !
Jag tror också på vad Dennis säger, tyvärr hade jag inte kontakt med honom innan jag skruvade bort givaren. Hade jag bott närmare honom hade jag troligen lämnat in bilen där istället, och då hade allt kanske löst sig för länge sedan.
Du är ju "forumpolis" här och vill du inte att personer som är okunniga, åtminståne okunnigare än personalen på den autoriserade verkstaden, överhuvud taget ska skriva inlägg i forumet så bör du ju nämna detta redan i reglerna !