Vel Satis , köpråd
Moderator: Forumpolisen
Vel Satis , köpråd
Funderar på att importera en Vel Satis av årsmodell -06 , diesel , har någon här på forumet någon koll på denna bil ? om någon känner till de svaga punkterna ?
rlu
- Stymie
- Posts: 3636
- Joined: 24 Jul 2006, 17:54
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
- Location: Uppsala
- Contact:
Det är dieselmotorerna som är den svaga länken i Vel Satis.
3-liters versionen är väl en moddad Isuzu-klump. Dyrt underhåll
2.2-litersversionen är väl den samma som i Espace vissa Lagunor och de har väl haft lite EGR/oljekanals/intercoolerproblem med effekttapp och turboblåsningar... Dennis vet mer om detta tror jag.
Jag har själv varit inne på att importera en diesel Vel Satis men har tutat på med Lagunorna så länge.
I övrigt så de väldigt lika Lagunan i utrustning och detaljer. Det som skiljer är främst kaross och inredning.
3-liters versionen är väl en moddad Isuzu-klump. Dyrt underhåll
2.2-litersversionen är väl den samma som i Espace vissa Lagunor och de har väl haft lite EGR/oljekanals/intercoolerproblem med effekttapp och turboblåsningar... Dennis vet mer om detta tror jag.
Jag har själv varit inne på att importera en diesel Vel Satis men har tutat på med Lagunorna så länge.
I övrigt så de väldigt lika Lagunan i utrustning och detaljer. Det som skiljer är främst kaross och inredning.
___
Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67, Celta4 -37, Prima4 -39
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67, Celta4 -37, Prima4 -39
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Det var som tusan , mao inget att fundera på , bilen ser ut (enl bild) att vara något vassare inredningsmässigt än Lagunan samt att den ser ut att vara komfortablare än Lagunan , jaha då är det bara att bita ihop och fortsätta att rulla Laguna , ser ut som det går att göra ett skapligt inköpspris men sen......
rlu
På de senaste finns 2,0 dci maskinen med fap från nissan, den har kedjetransmission till kamaxeln också ![icon_up [smilie=icon_up.gif]](./images/smilies/icon_up.gif)
![icon_up [smilie=icon_up.gif]](./images/smilies/icon_up.gif)
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
japp 150 lr 175hkDennis wrote:På de senaste finns 2,0 dci maskinen med fap från nissan, den har kedjetransmission till kamaxeln också
endast 2hk mindre i 2liten än i 3litern, snacka om utveckling..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
typ nya, verkar vara svårt att hitta med den motorn säkert poppis en 06 och en nyroger wrote:OK , vilka årsmodeller pratar ni om ?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen