Moderator: Forumpolisen
kanske lödde för mycket, väldigt fina lödningar som behövs.. gör om gör rätt..L2 wrote:Tack för beskrivningen den var mycket bra. För samma fel har jag råkat ut för. Öppnade upp kortet vilket satt väldigt hårt limmat. Prövade sedan med låsknappen bara genom att trycka vid rätt ställe och då verkade det fungera utmärkt.
Lödde sedan fast knappen men den blev sig inte lik. När jag försöker använda kortet är det som att låsknappen har hakat upp sig direkt man sätter dit batteriet. Kan inte se att knappen har låst sig utan jag misstänker det är att jag råkade droppa lite lödtenn på den större pluppen som är närmast låsknappen. Kan det vara det och hur får jag bort det i sådant fall?
Eller kan det vara något annat med lödningen?
Hoppas jag inte lyckades förstöra kortet helt.
Ja det var lite väl smått för en nybörjare tyvärr. Hur får jag bort det gamla lödtennet?Tony wrote:kanske lödde för mycket, väldigt fina lödningar som behövs.. gör om gör rätt..L2 wrote:Tack för beskrivningen den var mycket bra. För samma fel har jag råkat ut för. Öppnade upp kortet vilket satt väldigt hårt limmat. Prövade sedan med låsknappen bara genom att trycka vid rätt ställe och då verkade det fungera utmärkt.
Lödde sedan fast knappen men den blev sig inte lik. När jag försöker använda kortet är det som att låsknappen har hakat upp sig direkt man sätter dit batteriet. Kan inte se att knappen har låst sig utan jag misstänker det är att jag råkade droppa lite lödtenn på den större pluppen som är närmast låsknappen. Kan det vara det och hur får jag bort det i sådant fall?
Eller kan det vara något annat med lödningen?
Hoppas jag inte lyckades förstöra kortet helt.
Nej blås inte! Då kan det ju tennet hamna på andra ställen du inte vill ha det!Stymie wrote:Det behövs en tennsug för att få bort smält tenn. Kan även funka att smälta tennet och blåsa kraftigt med luft.