Renault 5 GTT Köpes

Annonsera efter Renaultrelaterade prylar här.
OBS! Läs våra regler för Köp & Sälj sektionen innan du annonserar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
pluPPn

Renault 5 GTT Köpes

Post by pluPPn »

Hej jag är på jakt efter en Renault 5 GTT helst svart eller röd.
Det behöver inte vara någon skönhet, men den skall fungera utan att jag behöver göra några större ingrepp.
Skinklädsel är ett plus ( om det nu fanns i dem? )

maila gärna på Dopeus@msn.com
Eller ring på 0706544977

Mvh Daniel
Daniel Nilsson
mange
Forumpolis

Post by mange »

Blir nog svårt att hitta en i sverige men finns ju i tyskland, frankrike

http://www.leboncoin.fr/li?q=renault++5 ... A75001&fu=

Tror att de som har skinn har tagit klädsel från en baccara
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
pluPPn

Post by pluPPn »

Ja okay då vet jag :)
Så länge det är en renault 5 som ser ut som gten och har en turbomotor i sig så är jag nöjd :)

Mvh Daniel
Daniel Nilsson
Bengt

Post by Bengt »

Ja hitta en 5GTT som säljes är svårt då det endast finns ca 4 st i landet . Men ett bra försök var det , men kolla denna går säkert att göra riktigt snygg bil av . :arrow:

http://www.tradera.com/Renault-5-GTE-auktion_88474142

:wink:
pluPPn

Post by pluPPn »

Men det finns väll ombyggda gte med volvoturbo. Det skall ju tydligen gå att regga dessa som ombyggt fordon. Det är en sådan jag menar :oops:
Den riktiga GTT med den breddade baken och mittmotor är tyvärr bara en våt dröm :wink:

Kan faktiskt tänka mig en GTE också om den är sjysst.

Mvh Daniel
Daniel Nilsson
Bengt

Post by Bengt »

Jo är alla regade så , nä de tror jag inte ett få tal bara.
De heter inte GTT Utan R5 Turbo 1 samt 2 och är byggd på stålmusen kaross ,men visst de är tuffa.
Den där var bra pris på så kan du jobba själv så är de väl inte fel .
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

pluPPn wrote:Men det finns väll ombyggda gte med volvoturbo. Det skall ju tydligen gå att regga dessa som ombyggt fordon. Det är en sådan jag menar :oops:
Den riktiga GTT med den breddade baken och mittmotor är tyvärr bara en våt dröm :wink:

Kan faktiskt tänka mig en GTE också om den är sjysst.

Mvh Daniel
Om du tittar på länken som mange la in , så ser du att GTT ser precis ut som en GTE, men den har 1,4 förgasar turbo stötstångsmotor på 115hk beroende på modell. mig veterligen har ingen byggt en gte med turbomotor och reggat den som ombyggt, de flesta är sönderskruvade lik,som inte går igenom besiktningen utan ombyggnad lr lite mygel, finns välbyggda exemplar åxå.
Fördelen med att köpa en GTT från frankrike, rostfritt, turbomotorn sitter där, så om du har orginal effekt lr 300hk lär ingen se.

Som du säkert vet så krävs det vissa kriterier för att klassa som ombyggt, motor vxllåda, bromsar fram och bak + huvudcyl skall vara bytt, lite kostsamt åxå, så då kan det faktiskt vara billigare att köpa något rostfritt som funkar, med en gång och lägga pengarna på att trimma motorn lr något annat, bygga väghållning tex..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply