Renault Clio Sport 1991
Moderator: Forumpolisen
Renault Clio Sport 1991
Hallå !
Tänkte utöka min bilpark med en Clio Sport 1991 som gått ca 25 000, ngn som vet vad man ska passa sig för och vad som kanske kan vara ett ungefärligt vettigt pris ? Kanske tom ngn här som varit en tidigare ägare till denna, reg nr börjar med NLT. Nuvarande ägare säger att motorn är bytt men att det inte finns några papper på det, ska vara gjort av en tidigare ägare ?
När jag sms:ade på reg nr fick jag naturligtvis nuvarande ägare men också Renault C57D05-16V Vad menas med den koden, varför inte Renault Clio bara ?

Tänkte utöka min bilpark med en Clio Sport 1991 som gått ca 25 000, ngn som vet vad man ska passa sig för och vad som kanske kan vara ett ungefärligt vettigt pris ? Kanske tom ngn här som varit en tidigare ägare till denna, reg nr börjar med NLT. Nuvarande ägare säger att motorn är bytt men att det inte finns några papper på det, ska vara gjort av en tidigare ägare ?

När jag sms:ade på reg nr fick jag naturligtvis nuvarande ägare men också Renault C57D05-16V Vad menas med den koden, varför inte Renault Clio bara ?

Re: Renault Clio Sport 1991
koden är en beteckning på vad det är för modell utrustning mm , vet inte hur det är på dom nyare men på dom gamla står det alltid massa siffror i regbeviset..Harmstah wrote:Hallå !
Tänkte utöka min bilpark med en Clio Sport 1991 som gått ca 25 000, ngn som vet vad man ska passa sig för och vad som kanske kan vara ett ungefärligt vettigt pris ? Kanske tom ngn här som varit en tidigare ägare till denna, reg nr börjar med NLT. Nuvarande ägare säger att motorn är bytt men att det inte finns några papper på det, ska vara gjort av en tidigare ägare ?![]()
Clio 1 kallas inte sport utan det kom på clio II, i england kallas dom valver
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Mätaren skall visa temperatur sladden brukar gå av. Sensorn sitter i vänster backspegel.
Att tänka på:
*Detta är en gammal bil... gamla bilar går sönder
*Rost i bakskärmar, under framrutan, underkant på bakluckan, underkant på huven samt nederkant på dörrar är de vanligaste ställena
Annars så är det som vanligt när du tittar på bil. kolla att
koppling tar
bromsar tar jämmt
skivor är frächa
hjulager inte låter
inredning hel
mätare fungerar
m.m
16 V´n är grymt skoj så om bilen är skaplig så kommer du ha en riktigt skoj bil
Att tänka på:
*Detta är en gammal bil... gamla bilar går sönder

*Rost i bakskärmar, under framrutan, underkant på bakluckan, underkant på huven samt nederkant på dörrar är de vanligaste ställena
Annars så är det som vanligt när du tittar på bil. kolla att
koppling tar
bromsar tar jämmt
skivor är frächa
hjulager inte låter
inredning hel
mätare fungerar
m.m
16 V´n är grymt skoj så om bilen är skaplig så kommer du ha en riktigt skoj bil
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Tre saker till
*motorn skall inte knacka eller gå ojämt (de kan dock knacka lite vid kallstart men det ljudet skall försvinna)
*Växlarna skall vara lätta att få i både vid upp och nerväxling
* inget glapp i styrningen (brukar komma på dessa efter ett tag. inga problem att fixa men ändå)
*motorn skall inte knacka eller gå ojämt (de kan dock knacka lite vid kallstart men det ljudet skall försvinna)
*Växlarna skall vara lätta att få i både vid upp och nerväxling
* inget glapp i styrningen (brukar komma på dessa efter ett tag. inga problem att fixa men ändå)
Magnus Janard - Segeltorp #561

Tänkte kolla en sak med Er sakkunniga inom märket etc.
En Clio 16V som gått 25 500, ska besiktas och skattas inom två månader. Tydligen chippad (eller nå) till 168 hk. Ska vara bytt/uppgraderad motor men det finns inga papper på detta, V-däck på plåtisar och 17" sommardäck. Är den värd 10 000:- ???
Denna :

En Clio 16V som gått 25 500, ska besiktas och skattas inom två månader. Tydligen chippad (eller nå) till 168 hk. Ska vara bytt/uppgraderad motor men det finns inga papper på detta, V-däck på plåtisar och 17" sommardäck. Är den värd 10 000:- ???
Denna :

Daniel Söder, Renault Espace 2.0 16V -00 & Volvo 855 2.5 SE -96

Jag kan se på bilderna att den är rostig.. 25000mil och rostfri och gått i sverige..Joakim16v wrote:Kolla så den inte är rostig.. I så fall är den värd de pengarna enligt mig iaf.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
chippad från 137 till 168hk säkert INTE .. cliocup motorerna var på runt 165hk och dom var balanserade och chippade och lite tillsnyggat.. kan säga att min bil fick 3,8hk i bänk med clio cupchip.
Frågan är om du tycker bilen är värd så mycket, säg till dom att besikta den nu, så vet du att du inte behöver lägga ut massa pengar på att få igenom den..
Frågan är om du tycker bilen är värd så mycket, säg till dom att besikta den nu, så vet du att du inte behöver lägga ut massa pengar på att få igenom den..