Laguna 2.0 T -06
Moderator: Forumpolisen
Laguna 2.0 T -06
Hej
har sålt min laguna kombi och har hittat en kombisedan enligt rubriken. Den är uttagen 2005-12 och med turbon, jag har dock aldrig haft en med turbo. Är det 2 000 mila intervall på servicen på denna? Säljaren påstod det. På min -04 2.0 16V var det 3 000 mila intervall. Är det något speciellt att tänka på gällande turbon eller? Bilen har gått ca 7 500 mil så då är det väl dags för service snart isf, är 8 000 mila dyr isf Tacksam för svar
/Roger
har sålt min laguna kombi och har hittat en kombisedan enligt rubriken. Den är uttagen 2005-12 och med turbon, jag har dock aldrig haft en med turbo. Är det 2 000 mila intervall på servicen på denna? Säljaren påstod det. På min -04 2.0 16V var det 3 000 mila intervall. Är det något speciellt att tänka på gällande turbon eller? Bilen har gått ca 7 500 mil så då är det väl dags för service snart isf, är 8 000 mila dyr isf Tacksam för svar
/Roger
Roger Emericsson, Norrköping
Re: Laguna 2.0 T -06
brukar vara 3000mil på dom, utom gt modellerna som har 2000mil. Service är isof vid 9000.588 wrote:Hej
/Roger
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
2.0T finns i 3 utföranden 163hk, 175hk, 204hk i Laguna sedan upp till 245hk i megane. 204hk, 245hk är 2000mil. DOm andra har jag bara sett med 3000mil.
Men o andra sidan är kamremmen ändrad till 6år istället för 5år så vem vet
Är din modell den med röd/svart läderklädsel?
Men o andra sidan är kamremmen ändrad till 6år istället för 5år så vem vet

Är din modell den med röd/svart läderklädsel?
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Hej igen tack för infon., på denna verkar det vara halvskinn? Bilen ligger på blocket och är en -06, finns på bilförmedlingn Ängelholm för 69900:- Jag tror ju inte att det är en sport, du får gärna kolla på bilderna om du blir något klokare, verkar priset vettigt?
/Roger
/Roger
Ok, hur skulle hastighetsmätaren se ut på en euroline? Så på den här bilen skall det vara 3 000 mila då? men den är ju servad nu vid 7 800 mil? Vad tror du om priset då? Jag tycker det verkar ok men man vill ju se den först, det är ju några grejor på den. Bakkofångaren skulle lackas då man kört mot något . Synd att man bor 40 mil därifrån enkel resa. Tack för infon iaf
/Roger
/Roger