Död Fläkt Scenic-02
Moderator: Forumpolisen
Död Fläkt Scenic-02
Hej,
Tänkte kolla om någon tro sig ha ett tips vad som kan orsaka att ACC inte fungerar, det blåser ytterst lite. Kommer man upp i högre hastighet kan det ibland blåsa på en del men antar det är luft som går rakt genom?
Ibland blåser det inte alls utan då får man trycka ON/OFF några gånger så kan det blåsa på lite.
Har haft bilen under ca 1,5 år och det har aldrig fungerat, förutom under ca 2min för ca 6mån sedan det gick igång till min stora förvåning när jag startade bilen.
Mvh
Tänkte kolla om någon tro sig ha ett tips vad som kan orsaka att ACC inte fungerar, det blåser ytterst lite. Kommer man upp i högre hastighet kan det ibland blåsa på en del men antar det är luft som går rakt genom?
Ibland blåser det inte alls utan då får man trycka ON/OFF några gånger så kan det blåsa på lite.
Har haft bilen under ca 1,5 år och det har aldrig fungerat, förutom under ca 2min för ca 6mån sedan det gick igång till min stora förvåning när jag startade bilen.
Mvh
Hur kan man åka omkring med ett fel i 1,5 år!!!!
utan att åtgärda.

Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Haha... Ja det kan man fan undra! Jag störs väl eg. inte av det så mycket, men nu när det är semester tänkte jag ta tag i det hela. Har även haft inne bilen på verkstad en gång, kommer inte ihåg exakt vad de kom fram till nu, men det skulle kosta en massa pengar för byte av diverse saker, och killen där verkade ganska svävande och osäker på vad felet eg var.
Men får väl bli att göra detta, men tänkte först kolla här om någon hade en bra ide vad för saker jag skulle kunna kolla upp själv först.
Mvh
Men får väl bli att göra detta, men tänkte först kolla här om någon hade en bra ide vad för saker jag skulle kunna kolla upp själv först.
Mvh
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Kupéfiltret är bra att byta ibland. Det blir snabbt igenssatt och dödar fläkten så småningom.
___
Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67, Celta4 -37, Prima4 -39
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67, Celta4 -37, Prima4 -39
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.