Hittade en MAX-säkring i motor-rummet som blåst så den byttes, sen tvättade jag av bilen och skulle köra ut ur hallen .....GLÖM DET !!!!!
Eftersom jag hade tagit ur säkringarna en efter en och mätt så aktiverades startspärren!!!!
Mycket märkligt kopplingsförfarande , men som jag tror efter att ha läst lite här på forumet så kanske bakrutetorkaren och startspärren går på samma säkring , ELLER?
Hur som helst under mätningens gång så noterades en Gul och en Röd Kabel i en seriekoppling med en säkring för vardera färg , allt med ursprung ur en 1,25 kvadrats röd kabel ( med matningen 12V, så något stämmer trots allt).
I slutändan på denna röda kabel, efter säkringarna, sitter det monterart flatstiftkontakter på just den gula kabeldelen. Eftersom det ligger 12v på denna och instrumenteringen slocknar om jag tar bort den från en säkringsplats så börjar jag undra om det är så att denna kontakt kanske hörde hemma på säkringsboxens baksida?
HUr som helst så går det inte att mata in nödkoden med mindre än att belysningen slås på och då till ackompanjemanget av ett klapprande relä (lysdioden fladdrar i samma takt)som som stör inmatningsvärdena.
Vid samtal med Bilia så nämnde man att felsökning kostar 7000 riksdaler till att börja med och någon garanti att dom får ordning på felet ges inte heller !!!
ÄR DET DAGS ATT SKROTA AV !!!
bilen i övrigt med skinnklädsel och riktigt fräsch !
Vad göra ?????????

Stefan