topplock r5 gte eller en hel motor
Moderator: Forumpolisen
-
topplock r5 gte eller en hel motor
hej
är på jakt efter topplock till en r5 GTE eller en hel motor. skicket spelar mindre roll.
maila eller smsa, jobbar konstiga tider så samtal undanbedes.
MVH
är på jakt efter topplock till en r5 GTE eller en hel motor. skicket spelar mindre roll.
MVH
Roman Chvedov
Re: topplock r5 gte eller en hel motor
Vad är trasigt ??? hur många topplock behöver du ?radical_plus wrote:hej
MVH

Om du skall byta motor stoppa i en clio 16v motor som jag gjort blir fan så mycket roligare ..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-
jaha...Tony wrote:Vad är trasigt ??? hur många topplock behöver du ?radical_plus wrote:hej
MVHhar flera har jag för mig, bottendelarna ligger ute och rostar så dom är inget och ha..
Om du skall byta motor stoppa i en clio 16v motor som jag gjort blir fan så mycket roligare ..

samma fel... bilen rycker som fan,men ska lämna in den på NÄÄS nu på fredag!
MVH
Roman Chvedov
Finns inga förbränningsrum på den toppen,dvs plana gör ingen nytta, blir samma komp om du är ute efter högre.. porta behövs dockradical_plus wrote:jaha...Tony wrote:Vad är trasigt ??? hur många topplock behöver du ?radical_plus wrote:hej
MVHhar flera har jag för mig, bottendelarna ligger ute och rostar så dom är inget och ha..
Om du skall byta motor stoppa i en clio 16v motor som jag gjort blir fan så mycket roligare ..jag tänkte ha en lös och försöka typ plana och porta och sen byta när det e dags för kamremsbyte. men passaer clios motor rat ner eller måste man svetsa nya fästen?
samma fel... bilen rycker som fan,men ska lämna in den på NÄÄS nu på fredag!
MVH

Samma fästen.lite elkoppling bara
http://crs-forum.16v.se/viewtopic.php?f=31&t=7453
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st