det vill jag oxo veta ,får du inget utslag alls eller vad när det är kallare än -5 och vad laddar den när du får laddning vid tomgång resp ca 2500 varv med bara halvljus på och med belastining .
Jag bytte generator med ny regulator nu när jag bytte topplockspackningen och nu går den som den ska, peppar peppar.
Laddningsregulator , problem, Clio
Moderator: Forumpolisen
-
- Posts: 97
- Joined: 08 Nov 2009, 21:11
- Location: kolbäck
Re: Laddningsregulator , problem, Clio
Tomas Tådèn Kolbäck
Renault clio 97:a Chrysler voyager 99:a
Puch Dakota 68,Nsu Quickly 55,zundapp combinette 62
Solex däcknötare.
Renault clio 97:a Chrysler voyager 99:a
Puch Dakota 68,Nsu Quickly 55,zundapp combinette 62
Solex däcknötare.
Re: Laddningsregulator , problem, Clio , utetemp spelar roll
Tony wrote:hur mycket laddar den när du mäter över batteriet på tomgång ??roger wrote:Kan någon förklara ? när det är -5 och kallare då ' laddar ' inte generatorn , vid +-0 samt varmare så laddar den ?
Vid -5 o neråt så använder jag starthjälp men även om generatorn o motorn snurrar på och blir varmt så laddar den inte , vilket man kan tycka att den borde göra med tanke på att den funkar vid varmare utetemp ,men icke. Råd o Tips , tack
Lyckades till slut få tag på en beg. generator för 600:- och nu funkar det , svårt att finna en generator till denna bilmodell men väldigt enkelt o smidigt att byta


rlu