framskärmar renault 12

Annonsera efter Renaultrelaterade prylar här.
OBS! Läs våra regler för Köp & Sälj sektionen innan du annonserar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
forsma169

framskärmar renault 12

Post by forsma169 »

Vet någon var man kan få tag på nya framskärmar till renault 12?
anders forsn
R12-Kent

Re: framskärmar renault 12

Post by R12-Kent »

Framskärmar till 12an som är i bra skick kan vara lite knepigt att få tag på, kolla på E-bay eller franska blocket, annonsera i classic motor. Det kan vara värt att skicka en E-post till Klokkerholm i Danmark och fråga dem om det finns några kvar i lager. Problemet är att frakten kan bli dyr, en del påstår att det går att bygga om skärmarna till Dacia 1300 så de passar på 12an, om det verkligen går och om det är sant det vet jag inte. Jag tror att det är något vid framlampan som inte är lika? Det finns en bilskrot i Eskilstuna som har mycket äldre bilar, de ska ha ett par 12or kolla med dem hur skicket är på de skärmarna.
Kent Strandberg i Kristinehamn.
mange
Forumpolis

Post by mange »

Hittade nya på blocket. bara att köpa. lite dyra men nya :D

http://www.blocket.se/stockholm/Renault ... ?ca=11&w=3
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
peter126

Post by peter126 »

Jag har en R12 TL R 1170 -73 som jag funderar på att sälja antingen som hel bil eller reservdelsbil. Vet inte hur framskärmarna är eftersom bilen finns några mil utanför Skellefteå och jag bor i Stockholm. Jag ska upp dit i början på juni, kan kolla då om det fortfarande är av intresse.
Peter Lindgren
Post Reply