Köpråd Renault Megane Scenic RX4 -02
Moderator: Forumpolisen
Köpråd Renault Megane Scenic RX4 -02
Kan nedanstående vara något..? är den värd 36 000:-?
Har ni några rekomendationer?
Kamrem bytt vid 12000 Mil!
Motor: 2,0 140hk
Mätarställning: 178746 Km
Färg: Ljusgrå metallic
Utrustning:
* Klimatanläggning
* Fyrhjulsdrift
* CD/Stereo
* Färddator
* Sollucka både fram och bak
* AB
* Passagerar-airbag
* Sidospelgar med EL-inställning
* DEFA motor/cupè värmare
* Tonade rutor från bakdörr och bakåt
Senaste besikting 2010-03-12 och Givetsvis Godkänd!
Senaste Servicen gjordes vid 171883 km
Däck:
Allround Däck med Dim. 215/65 R16 med Aluminiumfälg
Tyvärr är vindrutan sprucken i nederkant. Den bör bytas ganska omgående, Därav priset..
Har ni några rekomendationer?
Kamrem bytt vid 12000 Mil!
Motor: 2,0 140hk
Mätarställning: 178746 Km
Färg: Ljusgrå metallic
Utrustning:
* Klimatanläggning
* Fyrhjulsdrift
* CD/Stereo
* Färddator
* Sollucka både fram och bak
* AB
* Passagerar-airbag
* Sidospelgar med EL-inställning
* DEFA motor/cupè värmare
* Tonade rutor från bakdörr och bakåt
Senaste besikting 2010-03-12 och Givetsvis Godkänd!
Senaste Servicen gjordes vid 171883 km
Däck:
Allround Däck med Dim. 215/65 R16 med Aluminiumfälg
Tyvärr är vindrutan sprucken i nederkant. Den bör bytas ganska omgående, Därav priset..
Björn Nilsson
Re: Köpråd Renault Megane Scenic RX4 -02
Har en -00:a som hade gått drygt 15000 när jag köpte den. Fick ge påtagligt mer än 36tkr så om bara nedanstående saker inte behöver åtgärdas inom kort så är det tycker jag ett bra pris:
1/
Kardanaxeln. Dåliga stödlager och/eller s.k hardyskiva är rätt vanligt, i synnerhet med de milen på mätaren. Hela axeln måste bytas om det är lagren, skivan går att få tag på separat. Axeln är svindyr, kostar minst 10000kr på Renault här i Sverige, men finns att få tag på från en firma i UK för c:a 5000kr.
2/
VVT-drevet i motorn kan ge upp(Då låter den som en "diesel", främst på låga varvtal). Det kräver byta av kamrem mm så kan landa på över 10000kr det med.
Min har en kardanaxel som börjar bli dålig, har haft oljud från den när det varit kallt, mindre nu när det är varmare, men inte bra. Dessutom låter den lite väl "dieselaktigt" på låga varv också så VVT-drevet kanske också är på upphällningen.
Det är inget kul att tvingas plöja ned 10000-20000 i reparationer på en bil för 36000 kr så kolla noga upp ovanstående.
1/
Kardanaxeln. Dåliga stödlager och/eller s.k hardyskiva är rätt vanligt, i synnerhet med de milen på mätaren. Hela axeln måste bytas om det är lagren, skivan går att få tag på separat. Axeln är svindyr, kostar minst 10000kr på Renault här i Sverige, men finns att få tag på från en firma i UK för c:a 5000kr.
2/
VVT-drevet i motorn kan ge upp(Då låter den som en "diesel", främst på låga varvtal). Det kräver byta av kamrem mm så kan landa på över 10000kr det med.
Min har en kardanaxel som börjar bli dålig, har haft oljud från den när det varit kallt, mindre nu när det är varmare, men inte bra. Dessutom låter den lite väl "dieselaktigt" på låga varv också så VVT-drevet kanske också är på upphällningen.
Det är inget kul att tvingas plöja ned 10000-20000 i reparationer på en bil för 36000 kr så kolla noga upp ovanstående.
Last edited by Baggis on 08 Apr 2010, 08:31, edited 1 time in total.
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Tack så mycket för informationen!
Jag ska kontrollera detta innan köpet görs.
Tack igen.
Jag ska kontrollera detta innan köpet görs.
Tack igen.
Björn Nilsson
Jag lånar tråden lite.
Vad tror ni om denna bil? Kan det vara något att flytta röven i mellan A och B?
http://www.blocket.se/gavleborg/Renault ... m?ca=5&w=3
Svaga punkter? (förutom det som nämnts ovan)
Bränsleförbrukning?
Övriga åsikter?
Vad tror ni om denna bil? Kan det vara något att flytta röven i mellan A och B?
http://www.blocket.se/gavleborg/Renault ... m?ca=5&w=3
Svaga punkter? (förutom det som nämnts ovan)
Bränsleförbrukning?
Övriga åsikter?
Anders