Renault clio 16V

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Kraschpucken

Renault clio 16V

Post by Kraschpucken »

Hallå Renault åkare!
Går i tankar om en rolig, liten kvick bil till sommaren och hitta en reanult clio 16v från 1992 på blocket, länk... http://www.blocket.se/ystad/Renault_Cli ... =23_14&w=0
Är det någon som har erfarenhet om dessa allt från motorras eller rost? Någon som vill dela med sig av erfarenheter och helt enkelt om det är en bra bil :) Vad tycker ni om bilen i annonsen? Har själv inte någon koll själv utan snubbla mest över den, så behöver lite hjälp.
Tack på förhand /Fredrik
Fredrik Dahlsjö
figgesoft
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm

Re: Renault clio 16V

Post by figgesoft »

Asrolig bil!

Du lär inte bli missnöjd :racesmile:

Är motorn bara servad, kamrem bytt och bilen någorlunda välhållen så brukar rost och ras inte bli något problem.

Tänk ändå på att det är en 18år gammal bil, rost förekommer ju klart, oftast runt hjulhusen bak. Bromsrören brukar rosta (men dem är bytta).

Sedan äter den hjullager. Men det beror på hur mycket sidled man brukar köra :mrgreen:

Han får speca vad han gjort för att få upp den i 180hk dock.
2litersmotorn med chip?
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

180hk :lol: :lol: :lol: :lol: jag hade en sån motor i min 5Gte med öppet filter fullflödes avgassystem utan kat och clio cup chip bromsade jag den till 137hk och den går bra,nu sitter den i min R19 hade den runt Gotland ring förra helgen och den går riktigt bra..skulle tro på honom om han bytt ut motorn till en 2liter stoppat i andra kammar och bättre avgas 2litern har 150hk orginal. skulle den motorn ge runt 45hk extra över orginaleffekten med luftfilter och chip.. :lol: :lol: :lol: :lol:
men det är en rolig bil,med viss risk att vevlagren går ner,men har man bra olja i rätt nivå är det inte så strort problem, men dom trivs bäst mellan 4500-7200rpm så man kan ju förstå om dom får slita lite..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
dafer

Post by dafer »

Är det svårt att byta växellåda på Renault clio sport från 1992? Är det nåt man pysslar med över en helg? :D
Daniel
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

dafer wrote:Är det svårt att byta växellåda på Renault clio sport från 1992? Är det nåt man pysslar med över en helg? :D
finns inga clio sport från 92 men jag förstår vad du menar :) ja det skall väl gå jag tar ju ut hela framvagnen på min R5 med cliomotorn på 2,5 timme 8)
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply