låter jobbigt

Dom där kontakterna är ju av tvivelaktig kvalité och är väl inte tänkta att tas i och ur så mycket.
Och mycket mer än att böja till dom kan man väl inte göra om man inte vill byta ut varje stift
mot något tightare...
Mät på tryckvakten a.k.a trevägsventilen och ta reda på om den har slagit ifrån pga
för lågt tryck. Förmodligen har den ju det.
Borde även gå att brygga lämpligt stift för att lura ecc:n att allt står rätt till, bara för några
sekunder, så att du kan se att kompressorn hoppar igång. Kör inte länge bara.
FELKODSLÄSARE:
Där finns nog enbart renault Can clip(piratvarianter med), men den går ju att få tag på. Frågade på pris på
en sån från ett kinesiskt företag för någon månad sen, 407 usd inklusive frakt-
2900-3000 svenska kronor. Går i funderingar att investera...
Jag vet inte när mitt system var fyllt senast, när jag köpte bilen i våras så mumlade ägaren något om att den varit fylld för "några år sedan".
När bilen var inne så stod den på trycktest över natten, och det sjönk inget.
så det verkade tätt.
Och vad jag förstår så ska gasen inte förbrukas vid "ideala förhållanden" men det är långt ifrån sådana förhållanden som råder.
Tydligen är det normalt med ett visst bortfall per år, även om systemet fungerar som det ska. MEN! Det borde ju ändå gå åtskilliga år mellan påfyllningarna...
Ett år är ju på tok för lite.
Jaja, vi får se hur länge gasen väljer att stanna kvar den här gången...
Mvh