Problem bakdörr baktorkare Laguna 02..

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
chrill3

Problem bakdörr baktorkare Laguna 02..

Post by chrill3 »

Problem 1:
Vänster bakdörr så fungerar c-låset bara om jag låser bilen två gånger :shock: plus då man öppnar dörren tänds inte innerbelysningen och lampan på dörren..Nått samband?

Problem 2:Baktorkaren verkar hoppa ur läge då den används och stannar och låter illa..Varför gör den det?
Tony
Forumpolis

Re: Problem bakdörr baktorkare Laguna 02..

Post by Tony »

chrill3 wrote:Problem 1:
Vänster bakdörr så fungerar c-låset bara om jag låser bilen två gånger :shock: plus då man öppnar dörren tänds inte innerbelysningen och lampan på dörren..Nått samband?

Problem 2:Baktorkaren verkar hoppa ur läge då den används och stannar och låter illa..Varför gör den det?
limningen till torkaren brukar lossna i glaset, samt kan kärva i axeln plocka isär och smörj upp, limma i glaset om den lossnat
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Re: Problem bakdörr baktorkare Laguna 02..

Post by Stymie »

chrill3 wrote:Problem 1:
Låsenheten verkar kärva, allt sitter i låset inkl strömbrytaren. Antingen prova att smörja upp (vilket är svårt att komma åt, inte ens lätt om man plockar ur hela låskistan) eller byta ut.
___
Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67, Celta4 -37, Prima4 -39
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply