Då var det klart, 12an är besiktigad och laglig att åka med i två år. Besiktningsmanen som känner igen mej från tidigare besiktningar med min andra 12a suckade när han såg den nya 12an och frågade om jag aldrig tröttnar på gamla Renaulter.
Nästa suck kom när han öppnade huven och fick syn på den liggande 40an och mumlade någonting om luftfilter.
Efter att ha tittat under bilen och provat bromsar så var det den obligatoriska åkturen runt anläggningen. Han kom tillbaka och sa att det är en Renault på pappret och till utseendet men den låter inte som en och de går defintivt inte som en, den går faktiskt väldigt bra.
Jag åkte hem och plockade bort mitt besiktningsavgassystem och monterade på mitt betydligt mera mannligare system som mynnar ut under ena bakdörren.
Lagligt? Näe, inte det minsta men det låter bättre och ser häftigare ut och det bästa utav allt är att motorn går bättre.
Några värmeproblem har jag inte haft än så länge men mina lufthål i huven verkar fungera bra. Man känner hur den varma luften kommet ut och förhoppningsvis kommer det lite kall luft in till fögasaren också.
Jag ska prova att få till bilder på hålen i huven och avgassystemet.

Kent Strandberg i Kristinehamn.