Då har jag provkört bilen med den
modiferade kardanaxeln!
Tariks bytte hardyskiva till den nya modellen och tog samtidigt bort de trasiga vibrationsdämparna. Det blev stor skillnad!
Det känns fortfarande vibrationer kring 80, men de är väl sisådär 10% jämfört med tidigare! Hade jag inte vetat när jag skulle känna efter, hade jag knappt märkt något alls!
Förut kändes det nästan som att sitta på en tvättmaskin i centrifugläge då man höll ~80 km/h stadigt. Det var endast i ett snävt intervall på kanske tre km/h som vibrationerna kändes.
Så, lider du av
vibrationer i kardanaxeln på en RX4, montera bort vibrationsdämparna och ta en provtur! Blir det värre kan du alltid montera tillbaka dem!
Den
nya stereon är också installerad. Allt passade perfekt, både kablage, adaptrar och plastinfattningen i panelen. Det blev skitbra! Det är inget större fel på ljudanläggningen som den är idag tycker jag. Är dock sugen på ett slutsteg och lite maffigare högtalare. Ska mäta golvfacket i baksätet om man kan pressa ner en grund sub där

Jag missade att rattkontrolladapter inte ingick! Stereon stöder rattkontroller, och rätt adapter är nu beställd.