Min Mégane har läckt lite olja där växelföraren går in i växellådan.
Någon packning eller liknande som ska bytas ut? Komplicerat arbete?
Har tittat lite i Dialogys men vet inte riktigt vilken del jag är ute efter
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97 Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09 Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
fuzzion wrote:Min Mégane har läckt lite olja där växelföraren går in i växellådan.
plocka isär hela lådan,för att byta den..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
fuzzion wrote:Min Mégane har läckt lite olja där växelföraren går in i växellådan.
plocka isär hela lådan,för att byta den..
Johan Nilsson
Mégane Coupé 2,0 16v -97 Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09 Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Det där råkar inte vara samma problem som Megane (Scenic ) 2.0-liters 16V-motorn(F4R) brukar drabbas av? Om ja så sa min lokala Renault-verkstaden att de har ett sätt att fixa det utifrån så det blir klart billigare då lådan inte behöver tas loss.
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Hade varit enklare om växelförararmen suttit på splines och sprint istället för att vara svetsad. Nu måste man låssa gafflarna inne i lådan och dra ur axeln för att byta packbox. Allra bäst vore ju om det satt upptill på lådan som på de nya.
Besök gärna min hemsida! http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Om man nu ändå måste plocka ner lådan vad mer bör man gå igenom och byta?
Den är ju lika bra att göra en rejäl översyn i så fall då den har några år på nacken.
Dennis, hur mycket skulle din firma ta för jobbet? Du kan skicka ett PM om du inte vill posta det direkt i tråden.
Johan Nilsson