Ny Clio

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Claesrocky

Ny Clio

Post by Claesrocky »

Hej,

Såg att skrotningspremien går ut i augusti och är lite sugen på en Clio men inte tillräckligt. Är Clion kvalitet? Jag är inne på en Suzuki Swift eftetsom jag behöver en pendlar bil. Vad tycker ni om nya Clio? Vad drar den på moterväg i 120? Vad kostar servicar på nya bilar? Första servicen dvs olja och filter har jag hittat priser på 3500 kr

Mvh
Claes Nilsson
LOKE

Re: Ny Clio

Post by LOKE »

Claesrocky wrote:Hej,

Såg att skrotningspremien går ut i augusti och är lite sugen på en Clio men inte tillräckligt. Är Clion kvalitet? Jag är inne på en Suzuki Swift eftetsom jag behöver en pendlar bil. Vad tycker ni om nya Clio? Vad drar den på moterväg i 120? Vad kostar servicar på nya bilar? Första servicen dvs olja och filter har jag hittat priser på 3500 kr

Mvh
En kompis har en Swift och den är väldigt drift säker , men den är OTROLIGT trött! Du får garanterat mer bil i en Clio , men det finns bara en sak att göra och det är att provköra och ta den du känner dig mest nöjd med.
Magnus Jönsson/Malmö
Renault Clio IV 2013
Dennis
Forumpolis

Post by Dennis »

Om du vill ha krocksäkerhet som en tjock kåfta så ska du välja Slösuki'n
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Claesrocky

Post by Claesrocky »

Intressant så många tycker Suzukin är slå, provkörde vämligen Clio med lilla motorn den var betydligt slöare. Den större motorn hade dom inte hemma därför blev det inget köp.
Claes Nilsson
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Har kört nya swiften 1,3 bensin, och tycker den var riktigt pig upp till 80-90 typ.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Post Reply