Hub = spindelfuzzion wrote:215 km/h borde inte vara några problem![]()
Jag diskuterade lite kring bromsar med en kille från Holland som äger ett par Mégane Cup bilar. Han skrev följande:
” The 280mm discs fit the original calipers from megane f7r (only on cup cup hubs!), the megane cup has exactly the same calipers and brakepad sizes as megane 2.0 16v and Clio RS, different is the hub.”
Kan detta stämma? Hur påverkar navet detta? Eller han kanske menar spindeln när han skriver hub?
Det är tydligen såhär, skall man ha cup fjädringen behövs spindlar från cup bilarna, vet inte skillnaden. vill man åka 280mm skivor på en Fas I dvs våra bilar, räcker det med att skaffa Fas II ok och hållare 280mm skivorna är 2mm tjockare så tyvärr måste man byta ok annars hade det räckt med hållarna, Jag har testat att montera Fas II oken och hållarna passar som orginal
Var en som sålde fjädring anpasad för nordslingan frågade vad som var speciellt med den
"they have softer setting which is especially been made for the nordschleife (nurburgring), I think they raced there with megane cup in those years.
they only fit cup hubs and rear only fits megane
if anyone needs cup hubs I also have the following:
Clio cup 2 fusees with bearings and hubs
clio cup 2 extenders
clio cup 2 uniballhousing
clio cup 2 dampers with springs
ready to fit on default wishbones, you only need a special topmount (clio cup 2 perhaps or custom)
950 euro "