Olof heter jag, bor i centrala Halmstad och är snart 32år ung.
Hämtade ut min Megane RS -05 idag på Ucars i Eslöv. Slängde in en Z3 2.8 och en Saab 9-3 -04 i inbyte. När jag satte mig bakom ratten så trodde jag först att jag blivit dum i huvudet på riktigt som bytte in två fullt fungerande och bra bilar för en Renault!
Körde lugnt mot Halmstad för att känna på bilen och låta den gå varm. Första tankarna var att den är riktigt välbyggd och gedigen gentemot min gamla vinterpulka, Scenic 2.0 RT -98. Okej så kvaliteten verkar bra! Men hur står sig en 2.0 turbo mot BMWs vrålstarka sexor? För att få svaret på detta så tog jag av strax innan Hallandsåsen och in på småvägarna och började testa bilen på allvar. Nu sitter jag hemma flera timmar senare och fortfarande ett leende kvar på läpparna
Så efter ett knappt 12 timmars ägande så kan jag absolut säga att jag är en begynnande nöjd Renault ägare
Förutom att spontan köpa bilar så kör jag hoj både på gata och bana, biten av ringdjävulen och försöker besöka det gröna helvete minst 1ggr per år. BMW fantast är jag med så blir det vilda diskussioner om BMW i trådarna så räkna med att jag kommer lägga mig i!
P.s bilen har ett klistermärke från klubben och känner någon igen bilen eller vet vem som ägde den så hade det varit intressant att veta vad som är gjort med den. Bilen har en portabel mappningsdosa (ECU) från "FR&RTuning" som i sig hävdar att det ger 265hk. Dumpventil (sluten) och massa blå semco slangar i motorutrymmet. Bilen är inte original och går som ett svin!