5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
Moderator: Forumpolisen
-
- Posts: 149
- Joined: 24 Jul 2010, 20:34
- Location: Kristianstad
- Contact:
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
Där ser man Ska jag göra.Tony wrote:Jag kan garantera att vi är intresserade att hyra banan gemensamt, vi har det ganska svårt att få till antal åkande så kan vi få med er så vore det oerhört bra, vi brukar få bjuda in för att få det gå ihop..CarbonLoader wrote:Ooops, fick med ett "R" för mycket där Tack Tony
Gött mos med dina dämpare
GR, antar att det står för Gotland Ring. Känner ägaren där efter att ha gjort lite kolfiberdelar till hans Mini. Hade varit trevligt att testa den banan faktiskt. Ska kolla en bra deal med ägaren.
Hade kanske ClubRenaultSverige varit intresserade av att hyra banan gemensamt med Carkings & kanske ytterligare någon bilklubb för att få ner kostnaden delat på flera klubbar?
Carkings hyrde som sagt hela Knutan för 60 lax senast & med 10 körande blev förlusten hyfsat GIGANTISK GR är vad jag vet billigare att hyra plus att jag kan snacka ner priset med ägaren en aning isf.
Du får hälsa Erik från mig, gått i parallell klass med honom
Vilken annan klubb kan du rekommendera att kontakta för detta?
Carkings drar max 10 bilar till GR om ens det. Hur många drar ClubRenault cirka?
Alex Öjvindsson
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
kanske runt 10 vi åxå, men vi har lyckats och få ihop runt 20 bilar och skulle tro det är där vi går runt på en halvdag om man lägger 1000kr för bankörningen, tror vi har dealat en del med priset åxå. vet inte vem man skulle kunna kontakta för sammarbete men vi får kolla upp det.CarbonLoader wrote:Där ser man Ska jag göra.Tony wrote:Jag kan garantera att vi är intresserade att hyra banan gemensamt, vi har det ganska svårt att få till antal åkande så kan vi få med er så vore det oerhört bra, vi brukar få bjuda in för att få det gå ihop..CarbonLoader wrote:Ooops, fick med ett "R" för mycket där Tack Tony
Gött mos med dina dämpare
GR, antar att det står för Gotland Ring. Känner ägaren där efter att ha gjort lite kolfiberdelar till hans Mini. Hade varit trevligt att testa den banan faktiskt. Ska kolla en bra deal med ägaren.
Hade kanske ClubRenaultSverige varit intresserade av att hyra banan gemensamt med Carkings & kanske ytterligare någon bilklubb för att få ner kostnaden delat på flera klubbar?
Carkings hyrde som sagt hela Knutan för 60 lax senast & med 10 körande blev förlusten hyfsat GIGANTISK GR är vad jag vet billigare att hyra plus att jag kan snacka ner priset med ägaren en aning isf.
Du får hälsa Erik från mig, gått i parallell klass med honom
Vilken annan klubb kan du rekommendera att kontakta för detta?
Carkings drar max 10 bilar till GR om ens det. Hur många drar ClubRenault cirka?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
Ett trick för att fylla ut till lämpligt antal deltagare kan ju vara att bjuda in deltagare via http://www.rejsa.nu .
Starta en "inför tråd" här http://rejsa.nu/forum/viewforum.php?f=10
och lista så många platser som ni vill släppa externt. Det brukar vara hyggligt intresse om man säljer in det rätt och priset är rimligt.
Starta en "inför tråd" här http://rejsa.nu/forum/viewforum.php?f=10
och lista så många platser som ni vill släppa externt. Det brukar vara hyggligt intresse om man säljer in det rätt och priset är rimligt.
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
Det har vi gjort innan men det borde ju vara bra om man kunde få ner priset innan man annonserar, verkar inte som 1000kr lockar så mycket folk.Falk wrote:Ett trick för att fylla ut till lämpligt antal deltagare kan ju vara att bjuda in deltagare via http://www.rejsa.nu .
Starta en "inför tråd" här http://rejsa.nu/forum/viewforum.php?f=10
och lista så många platser som ni vill släppa externt. Det brukar vara hyggligt intresse om man säljer in det rätt och priset är rimligt.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
1000SEK kan ju iofs vara ett problem så länge det går att åka billigare på annat håll...Tony wrote:Det har vi gjort innan men det borde ju vara bra om man kunde få ner priset innan man annonserar, verkar inte som 1000kr lockar så mycket folk.Falk wrote:Ett trick för att fylla ut till lämpligt antal deltagare kan ju vara att bjuda in deltagare via http://www.rejsa.nu .
Starta en "inför tråd" här http://rejsa.nu/forum/viewforum.php?f=10
och lista så många platser som ni vill släppa externt. Det brukar vara hyggligt intresse om man säljer in det rätt och priset är rimligt.
Sedan, om det gäller Gotland så tillkommer ju en massa kostnader och besvär... Vi snackar ju en ö långt ut i Östersjön, svårt att åka dit...
Trist, för det är en riktigt rolig bana.
Jag skulle gärna komma och lufta min R13 tillsamman med er på en CRS-banträff, men Gotland blir för krångligt (med färjor etc) iom att det tar en hel helg i anspråk.
Nå'n annan bana 2012?
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
Jag ser det som en ledighet, kan ta mig den tiden att njuta av ön,inte behöva åka hem till allt man måste göra hemma.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
Nya Gotlandstråden?
Ser heller inget större problem med att ta en minisemester över helgen Tjabba bil, ta en öl och grillat på kvällen hos Peter(arrangören) och åka bana ena dagen, vara kulturell andra(om man vill), samt ha en avkopplande båttur på några timmar.
Inte blir det överdrivet dyrt heller. Vandrarhemmet är billigt och ligger granne med Peter och han fixar alltid specialpris på frulle och "galamiddagen"
Många åker ju till och med till gotland utan att besöka ringen
Ser heller inget större problem med att ta en minisemester över helgen Tjabba bil, ta en öl och grillat på kvällen hos Peter(arrangören) och åka bana ena dagen, vara kulturell andra(om man vill), samt ha en avkopplande båttur på några timmar.
Inte blir det överdrivet dyrt heller. Vandrarhemmet är billigt och ligger granne med Peter och han fixar alltid specialpris på frulle och "galamiddagen"
Många åker ju till och med till gotland utan att besöka ringen
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
-
- Posts: 149
- Joined: 24 Jul 2010, 20:34
- Location: Kristianstad
- Contact:
Re: 5 GTE Turbo "FUNHOUSE"-1988-Carbonloader
Har nu kollat med ägarna till Gotland Ring & fått prisuppgifter etc.
Priset blir nästintill det samma som vi i Carkings betalade för Ring Knutstorp för 3 veckor sedan trots rabatterat pris med förmånligt paketerbjudande på färja & boende.
Dessutom har vi till nästa säsong blivit lovade enormt mycket bättre pris på Knutstorp som återkommande klubb att hyra banan.
Min röst faller nog till slut på Knutstorp trots allt
Apropå Knutstorp...
Tiden blev helt ok för att bara vara 2:e gången jag kör banan. 1min20sek blankt...körde ett par varv ännu snabbare men hade ingen klocka tillgänglig då men gissar på 1m19s som bäst...helt ok för en 5000 kroners bil
Priset blir nästintill det samma som vi i Carkings betalade för Ring Knutstorp för 3 veckor sedan trots rabatterat pris med förmånligt paketerbjudande på färja & boende.
Dessutom har vi till nästa säsong blivit lovade enormt mycket bättre pris på Knutstorp som återkommande klubb att hyra banan.
Min röst faller nog till slut på Knutstorp trots allt
Apropå Knutstorp...
Tiden blev helt ok för att bara vara 2:e gången jag kör banan. 1min20sek blankt...körde ett par varv ännu snabbare men hade ingen klocka tillgänglig då men gissar på 1m19s som bäst...helt ok för en 5000 kroners bil
Alex Öjvindsson