Min felsökningshypotes så här långt är att det hänger samman med halvljusautomatiken och mer specifikt med något relä, så därför har jag letat mig fram till säkringsboxen under instrumentpanelen och försökt lyssna mig till vilket relä det kan röra sig om men utan framgång. Innan jag börjar med "trial and error" och börjar dra ur relän för att hitta felet (vilket säkert kommer att kräva en del blod, svett, tårar och svordomar) tyckte jag att det var bäst att fråga er här på forumet följande:
1. är det en rimlig teori att det är ett reläfel vid säkringsboxen? Om inte, vad kan det då vara?
2. vilket relä (relän) rör det sig om?
3. var (hur) är halvljusautomatiken inkopplad? Mr. Haynes kan ju tyvärr inte ge något svar...
4. finns det reläer på andra platser än vid säkringsboxen och boxen i motorrummet?
5. eller kan det vara så att gamla Bettan helt enkelt blivit mörkrädd på ålderns höst?
Innan jag försöker laga något som inte är trasigt och/eller har sönder något som är helt, skulle det kännas skönt med lite input från er på forumet