Dottern körde Megane Coupé -96 igår. Bilen stannade och det luktade bensin.
Bärgaren körde hem bilen och jag konstaterade att bränsleslangen lossnat.
Nu till frågan, det sitter en U-formad båge i plast som ska hålla kvar slangen i anslutningen. Ska denna båge gå att trycka ner så att den "försvinner" ner i kopplingen? Jag tycker det känns ganska slappt annars. Sätter jag det fel? Måste kopplingen vridas på ett speciellt håll?
Bränsleslangens lås verkar skumt?
Moderator: Forumpolisen
Bränsleslangens lås verkar skumt?
Ulf Sandblom
Clio -12 1,2
Clio -14 SÅLD
Kangoo -00 SÅLD
Megane Coupé -96 SÅLD
Clio -01 SÅLD
Clio -12 1,2
Clio -14 SÅLD
Kangoo -00 SÅLD
Megane Coupé -96 SÅLD
Clio -01 SÅLD
-
McAber
Re: Bränsleslangens lås verkar skumt?
Är inte specialist på denna modell, men kopplingen du beskriver är vanlig på franska bilar. Oftast är det O-ringen i kopplingen som felas. Byt ut den mot en neoprem gummi O-ring från Biltema. Rengör både honan och hanen ordentligt.
Den däringa U-grejjen skall bottna i låst läge - tror jag. Du kan ju pröva dig fram.
Är det låst, så kan du inte dra ut den - easy-peacy...
Den däringa U-grejjen skall bottna i låst läge - tror jag. Du kan ju pröva dig fram.
Är det låst, så kan du inte dra ut den - easy-peacy...