RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Till salu nytt projekt.
Moderator: Forumpolisen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Motor hemma.
Jo bilen låter en del på dom högre varvenRobin wrote:Riktigt grymt ljud =D
Såg även att linus rullade ??! hur gick det ?

Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Motor hemma.
Såg även breestället på meganen som var imponerande parrerat 

Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Motor hemma.
Aj aj, bra att du klarade dig. Hoppas du hittar ett nytt chassie. Det går inte med ett vanligt chassie och flytta lite prylar ?Alpine Linus wrote:Jo jag mår kanon, men jag behöver ett nytt alpinechassiRobin wrote:Riktigt grymt ljud =D
Såg även att linus rullade ??! hur gick det ?![]()
Get right back up on that horse again!
Gött att bilen går bra tony, hur såg dina tider ut jämnfört med meganen?
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
-
- Posts: 460
- Joined: 27 Nov 2009, 22:52
- Location: Sjövik
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Motor hemma.
Det går med ett vanligt om det bara är rätt årsmodell, har en vanlig av fel årsmodell så isåfall måste jag börja svetsa om massa balkar, så ska se vad man kan hitta i gjömmorna!Robin wrote:Aj aj, bra att du klarade dig. Hoppas du hittar ett nytt chassie. Det går inte med ett vanligt chassie och flytta lite prylar ?Alpine Linus wrote:Jo jag mår kanon, men jag behöver ett nytt alpinechassiRobin wrote:Riktigt grymt ljud =D
Såg även att linus rullade ??! hur gick det ?![]()
Get right back up on that horse again!
Gött att bilen går bra tony, hur såg dina tider ut jämnfört med meganen?
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Motor hemma.
Gäller bara att hålla ner gasen och styra så är det lätt..Robin wrote:Såg även breestället på meganen som var imponerande parrerat
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Motor hemma.
Jaa, det såg roligt ut. Det gör ju inte att man blir mindre sugen att henka nästa sväng 

Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
-
- Posts: 460
- Joined: 27 Nov 2009, 22:52
- Location: Sjövik
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Motor hemma.
Klart du ska med!!!!!!! Du kanske är värdig att överta vandringspriset nästa år, jag lovar att inte ta i så in i helvete nästa gång.Robin wrote:Jaa, det såg roligt ut. Det gör ju inte att man blir mindre sugen att henka nästa sväng
Du kanske får en chans, om jesper inte får meterlånga horn redan vid startflagg, då kan det vara svårt att hänga på!
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Motor hemma.
Du tog ju i för liteAlpine Linus wrote: jag lovar att inte ta i så in i helvete nästa gång.

Släpp gas, bromsa, välj växel innan kurvan så det är klart. Kliv på gasen och sväng genom kurvan och slå i nästa kugg i utgången på kurvan.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Motor hemma.
Imorgon kör vi lite konbana igen.. 

Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Motor hemma.
Japp det ska bli skojj! Lite jobbigt bara att passa tiden på 15min insläpptid bara
Om jag skulle bli sen så förvarna lite om att jag kommer.

Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
-
- Posts: 460
- Joined: 27 Nov 2009, 22:52
- Location: Sjövik
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Motor hemma.
fasiken man skulle bott närmre! Lycka till och hoppas allt funkar kanon även imorgon, blir det Megane, R5 och 310a imorgon?
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Motor hemma.
Meggi får vara hemma.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
-
- Posts: 460
- Joined: 27 Nov 2009, 22:52
- Location: Sjövik
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Motor hemma.
Se till att det blir lite kort tagna, hur fungerar 310an på konbana, märks verositeten av ännu mer?Dennis wrote:Meggi får vara hemma.
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Motor hemma.
Tror att det är till fördel när det är knixiga banor med låg fart.Alpine Linus wrote:Se till att det blir lite kort tagna, hur fungerar 310an på konbana, märks verositeten av ännu mer?Dennis wrote:Meggi får vara hemma.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: RENAULT 5 GTE KOMBAT 16v -1988-TONY, Motor hemma.
Tillbaka efter lite konbana igen .Var lite mindre knixigt idag mot i torsdags så man behövde inte ratta ihjäl sig.
Var tvungen att åka hem lite tidigare pga första raset, körde sönder bakre vlådsfästet, så det var att åka bort till gården och efter 30sek letande hittade jag ett annat fäste, sedan bort till Dennis och upp på lyften och skruva dit det, så nu är bilen nästan hel för spärren till backen lyckades jag åxå förstöra på något underligt sätt när vlådsfästet gick.Det har jag inte brytt mig om att fixa ..
Var tvungen att åka hem lite tidigare pga första raset, körde sönder bakre vlådsfästet, så det var att åka bort till gården och efter 30sek letande hittade jag ett annat fäste, sedan bort till Dennis och upp på lyften och skruva dit det, så nu är bilen nästan hel för spärren till backen lyckades jag åxå förstöra på något underligt sätt när vlådsfästet gick.Det har jag inte brytt mig om att fixa ..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen