Däcken såg slitna ut, så när du ska byta så gå ner i profil och lite bredd så du får fason på stuket
Rolig lösning för hjulinställning
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Efter att ha kört med dessa ett tag tycker jag den höga profilen ser lite "udda" ut på ett bra sätt jämfört med allt lågprofil nuförtiden. Jag tror heller inte att det är fel så länge bilen ligger lågt. Men det nya gummit blir antingen 50 eller 55 istället för 60.
Måste dock ha ner den bak så jag kan gå ner ytterligare fram, men då behöver jag något mirakelmedel för att få rent gängorna till stavarna. Ingen framgång på att få bort dem än
Problemet är bara att med en sådan kommer jag inte åt för att skärmen är i vägen då man vill kunna vrida åt. I dagsläget kommer jag bara ut 7-8cm från staven.
Skulle jag få loss staven så kommer jag inte kunna skjuta ut den utan att först montera ner hela bakvagnen (dock nog för att justera höjden)
Montera ner bakvagn, två bromsslangar två vajrar och fyra muttrar....klart !
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Iofs, ska du bara sänka ner den en bit räcker detta.
Bytte bakvagn på en r19. Detta tog mig själv tre timmar
Så det är inte så himla avancerat.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Hur får man bort lambdasonden från grenröret? Den sitter intryckt och skyddad av en bit värmesköld (tagit bort så mycket jag kunnat) men inget verktyg jag har passar i alla fall. Måste väl skaffa fram en svets och punkta.
Jag bytte på en 1,6 16v megane coupe och den hade jag bara en lambda hylsa. Dock så var det den jävligaste lambdasond jag någonsin plockat bort, då det var fruktansvärt mycket av ont om plats
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Ah. Fick bort den med en rejäl hylsa som omslöt hela lambdan (biltemas funka inte) samt några kraftiga slag med hammare även om det tog emot.
Tror ni inte att jag hittar spricka på grenröret innan jag satte igång? Tacka fan för att den gick fett och va allmänt slö, hög förbrukning. Såg t.o.m. svarta märken där avgaserna reflekterat.
Gick åt rätt mycket felsökande men då har man i alla fall 5-6 nya fräscha delar på Meganen
Den gamla Meganen har pensionerats i plats för en ny, en 2003:a.
Massa nya delar på den förra som numera agerar reservdelsbil. Billig(are) bilägande hoppas jag på att det blir nu! Knutarna blev droppen och jag har varken tid eller vill lägga pengar på att fixa den mer.
1.6l och visas med benämningen "Optimale" och "Touring" på vissa sidor. 13800 mil på klockan vid inköpstillfället med kamrem bytt strax efter 13000. Passade även på att sko den med nya dubbfria puckar från Bythjul.com.
Har knappt haft bilen och dom sitter lite här å var redan =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Nya baugetten sattes på prov i nyår då färden gick upp till Boden och tillbaka, totalt 238 mil under 3 dagar. Skämde bort bilen med en rejäl tvätt, ny olja och tog några bilder.
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002: