Dauphine- 1960- mange
Moderator: Forumpolisen
Re: Dauphine- 1960- mange
Sviestad har det inte blivit något med men har varit uppe i Rättvik (classic car week) och sprutat grus..
Denna gång körde jag med mina nya grusdäck. Vilken skillnad jämfört med att åka på vanliga däck, mer lätthanterlig och 2 sek snabbare upp för backen
Filmade även De båda löpen.....
http://www.youtube.com/watch?v=L14w1RFsVlg&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=L14w1RFsVlg&feature=plcp
missade växeln under andra vilket gav att jag bara var 0,17 sekunder snabbare, vilket var bra eftersom meningen är att man skall matcha tiden i första åket. Så jag kom trea
Däremot så börjar jag bli för gammal för att åka bullrig doffe från Sthlm till Rättvik (typ 40 mil enkel)... måste skaffa dragbil och släpkärra
Denna gång körde jag med mina nya grusdäck. Vilken skillnad jämfört med att åka på vanliga däck, mer lätthanterlig och 2 sek snabbare upp för backen
Filmade även De båda löpen.....
http://www.youtube.com/watch?v=L14w1RFsVlg&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=L14w1RFsVlg&feature=plcp
missade växeln under andra vilket gav att jag bara var 0,17 sekunder snabbare, vilket var bra eftersom meningen är att man skall matcha tiden i första åket. Så jag kom trea
Däremot så börjar jag bli för gammal för att åka bullrig doffe från Sthlm till Rättvik (typ 40 mil enkel)... måste skaffa dragbil och släpkärra
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Re: Dauphine- 1960- mange
Har nu mera i standardrustningen i handskfacket på Alpinen öronpluggar, fast jag har ju L I T E lägre varv än du vid marchfartmange wrote: Däremot så börjar jag bli för gammal för att åka bullrig doffe från Sthlm till Rättvik (typ 40 mil enkel)... måste skaffa dragbil och släpkärra
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: Dauphine- 1960- mange
Ja det är kärlek jag åker med ipod och hörselkåporDennis wrote:Har nu mera i standardrustningen i handskfacket på Alpinen öronpluggar, fast jag har ju L I T E lägre varv än du vid marchfartmange wrote: Däremot så börjar jag bli för gammal för att åka bullrig doffe från Sthlm till Rättvik (typ 40 mil enkel)... måste skaffa dragbil och släpkärra
4000 varv är typ 90- 100 i den hastigheten så är det enklast att inte prata med eventuell passagerare... skall man prata så får man åka 70
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Re: Dauphine- 1960- mange
Tycker att runt 3200 i 100 är lagom för mycket. På högsta växeln. Men det går även att åka i 110 på 2anmange wrote:Ja det är kärlek jag åker med ipod och hörselkåporDennis wrote:Har nu mera i standardrustningen i handskfacket på Alpinen öronpluggar, fast jag har ju L I T E lägre varv än du vid marchfartmange wrote: Däremot så börjar jag bli för gammal för att åka bullrig doffe från Sthlm till Rättvik (typ 40 mil enkel)... måste skaffa dragbil och släpkärra
4000 varv är typ 90- 100 i den hastigheten så är det enklast att inte prata med eventuell passagerare... skall man prata så får man åka 70
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Dauphine- 1960- mange
Prata får man göra när man kommer fram! Hör inte ens att telefonen ringer när man kör Alpine'n.mange wrote:Ja det är kärlek jag åker med ipod och hörselkåporDennis wrote:Har nu mera i standardrustningen i handskfacket på Alpinen öronpluggar, fast jag har ju L I T E lägre varv än du vid marchfartmange wrote: Däremot så börjar jag bli för gammal för att åka bullrig doffe från Sthlm till Rättvik (typ 40 mil enkel)... måste skaffa dragbil och släpkärra
4000 varv är typ 90- 100 i den hastigheten så är det enklast att inte prata med eventuell passagerare... skall man prata så får man åka 70
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: Dauphine- 1960- mange
Brukar lägga telefonen så man ser när displayen lyser upp... för då ringer det har svarat någon gång under färd men även när man åker saktare så är det svårt att göra sig förstådd via telefon.... Vi har helt underbara bilar
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Re: Dauphine- 1960- mange
känner igen det därmange wrote:Brukar lägga telefonen så man ser när displayen lyser upp... för då ringer det har svarat någon gång under färd men även när man åker saktare så är det svårt att göra sig förstådd via telefon.... Vi har helt underbara bilar
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Dauphine- 1960- mange
Helt enkelt inte anpassade till denna tidsåldern...mange wrote:Brukar lägga telefonen så man ser när displayen lyser upp... för då ringer det har svarat någon gång under färd men även när man åker saktare så är det svårt att göra sig förstådd via telefon.... Vi har helt underbara bilar
-Man ser tydligt skillnader på olika designer över märkesgränserna
-Enkel konstruktion
-Säkerhetssystem så det främjar en aktiv chafför,
-Motorer som har karaktär och man tydligt känner registret.
-Roliga och underhållande att köra
OCH... I-landsproblemet Mobil telefon,,, -Glöm det i de bilarna
Kul att vara retro ibland, ringa får man göra när man stannar
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
- Stymie
- Posts: 3629
- Joined: 24 Jul 2006, 17:54
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
- Location: Uppsala
- Contact:
Re: Dauphine- 1960- mange
Precis som för alltså, men då fanns det vindskyddade telefonkioskerDennis wrote:ringa får man göra när man stannarmange wrote:Brukar lägga telefonen så man ser när displayen lyser upp... för då ringer det har svarat någon gång under färd men även när man åker saktare så är det svårt att göra sig förstådd via telefon.... Vi har helt underbara bilar
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Re: Dauphine- 1960- mange
Har varit å gasat på isen med denna. Var riktigt skoj och bilen gick kanon.
Mot slutet av dagen så började det låta från höger bak, var under och kollade men hittade inget konstigt, så jag gasade vidare När isdäcken togs av så såg jag att hela stötdämparfästen hade lossnat. Så söndagen bestod i en hel del meck för att man skall kunna köra den 23 februari med klubben.
Lite bilder
Mot slutet av dagen så började det låta från höger bak, var under och kollade men hittade inget konstigt, så jag gasade vidare När isdäcken togs av så såg jag att hela stötdämparfästen hade lossnat. Så söndagen bestod i en hel del meck för att man skall kunna köra den 23 februari med klubben.
Lite bilder
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
-
- Posts: 460
- Joined: 27 Nov 2009, 22:52
- Location: Sjövik
Re: Dauphine- 1960- mange
Fyfan va klockrena bilder!!!!!
Får sånt sug efter bakhjulsdrivet.........
Läskigt med bakvagnen! :0
Bara att puzzla ihop!!!!!!!
Fan får mer å mer sug att dra till borlänge även utan bakhjulsdrivet!!!!!!!
På tal om inget, har du någonsin testat en extern mic till gopron?!
Får sånt sug efter bakhjulsdrivet.........
Läskigt med bakvagnen! :0
Bara att puzzla ihop!!!!!!!
Fan får mer å mer sug att dra till borlänge även utan bakhjulsdrivet!!!!!!!
På tal om inget, har du någonsin testat en extern mic till gopron?!
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Re: Dauphine- 1960- mange
Bakvagnen är nu hel, men skall bygga om den i vår så det inte händer igen
Bakhjulsdrivet är skoj på isen, har man dessutom motorn bak så kryddar det lite extra , men framhjulsdrivet är inte heller få skam Så kom till borlänge
Extren mic! finns det? var köper man en sådan + hur kopplar man in? för ljudet är ju lite sådär
Bakhjulsdrivet är skoj på isen, har man dessutom motorn bak så kryddar det lite extra , men framhjulsdrivet är inte heller få skam Så kom till borlänge
Extren mic! finns det? var köper man en sådan + hur kopplar man in? för ljudet är ju lite sådär
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
-
- Posts: 460
- Joined: 27 Nov 2009, 22:52
- Location: Sjövik
Re: Dauphine- 1960- mange
Jag skall köpa 2 olia externa micar tror jag å testa lite med så du kan få låna den ena, dock kan man inte ha skall på dem då..... eller ifs så kanske det måste vara en HD Hero2, finns i vilket fall kontakter för extern mic på ena kortsidan (gavel).mange wrote:Bakvagnen är nu hel, men skall bygga om den i vår så det inte händer igen
Bakhjulsdrivet är skoj på isen, har man dessutom motorn bak så kryddar det lite extra , men framhjulsdrivet är inte heller få skam Så kom till borlänge
Extren mic! finns det? var köper man en sådan + hur kopplar man in? för ljudet är ju lite sådär
Kommer nog i vilket fall men kommer nog knappast ha en isduglig bil, 1.7ton tung familjekombi med sorkdrift är inget att rekomendera !?
Skall dock se vad vi kan göra åt saken, Vilka är givna besökare av "Träffen"?
Får försöka fixa en samåkning med Roffe också
Linus Ekblom, Västra Götaland, Sjövik
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Ägare utav: Renault 5 Alpine Turbo
Re: Dauphine- 1960- mange
Linus! Jag åker "Grävling" och släp. Så vi 2 kan väl ta ett race med grävlingarna. Den har jag bara dubbfritt på, men är isen bara lite skrovlig så går det att åka riktigt fort ändå
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem