Nyligen ägare av en laguna v6 Initiale 2002
mycket gp bil att köra och borde gå som ett skott... vilket den gör MEN!
nu till mina små bekymmer....
1: bilen växlar konstigt??? alltså lådan låter inte bilen varva ut utan den växlar redan på låga varv... och man får nästa trycka plattan i botten för att den skall växla ner.... får en känsla av att den e slö/trög i växklingarna.....????
2: batteri fault charge /batterilampan blinkar till ibland.. kör man över gupp eller annat så kan den enna flacha förbi i info displayen..... ibland tändsden och lyser en bra stund... i blan blinkar den till bara lite sporadiskt och återkommer till och från... välldigt irreterande.... glapp???? generator??? kabel??? jordkabel??? eller vad gör så den håller på så...??
3: ballasten på höger sida funkar inte dne pajja på vägen hem.... gå till renault själva o köpa ny ballast kostar skjortan..... så finns det andra allternativ? utan att behöva bygga om hela bilen???
4: sen vill jag byta tändstift på bilen själv men hur får man bort insuget??? nån som har några bra bilder på hur man gör????
5: kommer man upp i 120km/t så börjar bilen att pipa och gör det med gämna mellanrum... hur får man bort det????
vore j****ligt tacksamt om nån vänlig skäl hade lite förklaringar på mina bekymmer.....
PS: sitter CD-växlare i skuffen.. och den funkar fint men vad var utrustningslistan för min modell??
kul att veta vad det är i....
mvh // jocke