Tacksam för svar då bilen är upplyft

Moderator: Forumpolisen
Tack, tänkte mig att det var nåt sånt. Vet du om det finns att inhandla för en vanlig svensson?Dennis wrote:Man har ett speciellt verktyg som pressar och skruvar in kolven samtidigt.
Tusen tack för det. Ha Ha, har inte hört det namnet förr, bra sammanfattat.Dennis wrote:Förstördetsjälvarnas Mekka, Biltema har det
renaultbac wrote:Tusen tack för det. Ha Ha, har inte hört det namnet förr, bra sammanfattat.Dennis wrote:Förstördetsjälvarnas Mekka, Biltema har det
Och extra tack för tipset då jag ser att du tom har firma. Schysst.
Får fortsätta imorrn då jag införskaffar verktyg.
Kan den här funka kanske?renaultbac wrote:renaultbac wrote:Tusen tack för det. Ha Ha, har inte hört det namnet förr, bra sammanfattat.Dennis wrote:Förstördetsjälvarnas Mekka, Biltema har det
Och extra tack för tipset då jag ser att du tom har firma. Schysst.
Får fortsätta imorrn då jag införskaffar verktyg.
Men en fråga till. Kollar på biltema och undrar vilket verktyg det egentligen är. Kollar just nu men ser ingen som verkar klockren för just megane!? Kolven är ju skuren som en "fyrklöver". Frågvis
ett förtydligande, det räcker inte med att bara skruva utan man behöver sätta press samtidigt.Huggo wrote:Ett förtydligande.Man skruvar in kolven ej pressar,
pressar gör man då det inte är skruvkolv.
Jag har skruvat en hel del och det verkar inte fungera. Har också provat att bara pressa, fungerar inte. Det blir pallnit.Huggo wrote:Ett förtydligande.Man skruvar in kolven ej pressar,
pressar gör man då det inte är skruvkolv.