Har införskaffat ett par APEX sänkfjädrar -35 mm som jag tänkte kränga på ett par originaldämpare (nya). Döm om min förvåning när jag dragit åt topmuttern och det är 10-15mm kvar för fjädern till övre "fästet".
Någon som har en ide vad göra? Införskaffa nya dämpare? Ideer mottags gärna.
R5 GTE
Sänkfjädrar med orginaldämpare
Moderator: Forumpolisen
Sänkfjädrar med orginaldämpare
/Joakim Andersson
Re: Sänkfjädrar med orginaldämpare
Är du säker på att dämpare/fjädrar är till GTE och inte GTT?
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Re: Sänkfjädrar med orginaldämpare
APEX fjädrar: R5 GTE/GT Turbo B & C405S 89 / - 150-1010 35 mm
Stötdämpare: QH 178143
Vad jag kan se så är GTE specat till båda.
Stötdämpare: QH 178143
Vad jag kan se så är GTE specat till båda.
/Joakim Andersson
Re: Sänkfjädrar med orginaldämpare
det är ihopblandat med fas 1 och fas 2. jag hade samma problem, jag gjorde om övre tallriken så att den klämde på fjädern. gte har fas 1 så du skall ha gtt fjädrar till fas 1 även att gte är en fas 2Spyke wrote:APEX fjädrar: R5 GTE/GT Turbo B & C405S 89 / - 150-1010 35 mm
Stötdämpare: QH 178143
Vad jag kan se så är GTE specat till båda.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Sänkfjädrar med orginaldämpare
och skall du köpa fas 2 dämpare istället så måste du ha övre fästet eftersom det är annorlunda.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Sänkfjädrar med orginaldämpare
Du menar tallriken som ligger direkt mot fjädern? Hur byggde du om den?Tony wrote:det är ihopblandat med fas 1 och fas 2. jag hade samma problem, jag gjorde om övre tallriken så att den klämde på fjädern. gte har fas 1 så du skall ha gtt fjädrar till fas 1 även att gte är en fas 2Spyke wrote:APEX fjädrar: R5 GTE/GT Turbo B & C405S 89 / - 150-1010 35 mm
Stötdämpare: QH 178143
Vad jag kan se så är GTE specat till båda.
/Joakim Andersson
Re: Sänkfjädrar med orginaldämpare
förhöjde upphöjningen på den genom att kapa av den och lägga i en rund bit, och svetsa ihop igen, då kommer tallriken längre ner och trycker på fjädern.Spyke wrote:Du menar tallriken som ligger direkt mot fjädern? Hur byggde du om den?Tony wrote:det är ihopblandat med fas 1 och fas 2. jag hade samma problem, jag gjorde om övre tallriken så att den klämde på fjädern. gte har fas 1 så du skall ha gtt fjädrar till fas 1 även att gte är en fas 2Spyke wrote:APEX fjädrar: R5 GTE/GT Turbo B & C405S 89 / - 150-1010 35 mm
Stötdämpare: QH 178143
Vad jag kan se så är GTE specat till båda.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen